Dag 5, Berneray & North - Uist - Reisverslag uit Berneray, Verenigd Koninkrijk van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 5, Berneray & North - Uist - Reisverslag uit Berneray, Verenigd Koninkrijk van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 5, Berneray & North - Uist

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

22 Juni 2016 | Verenigd Koninkrijk, Berneray

Wat een gigantisch uitzicht hebben hier bij de Sealview B&B. Regen, storm of zonneschijn, ik kan hier uren naar buiten turen prachtig!

Dag 5 zijn we de hort op geweest, ik eerst een verkennend rondje gemaakt om eens te kijken wat de route naar het strand zou zijn. Op de terugweg dacht ik nog: "Nou, het valt wel mee, af en toe een druppel hemelwater, goed te doen." Waarop het nog geen minuut later echt los ging. Volledig doorregend weer terug op de kamer maar even omgekleed in wat drogers en naar beneden voor een lekker schots ontbijt. Was ook nodig want de avond er voor was het eten er een beetje bij ingeschoten; nu heb ik wel genoeg voorraad op mijn lijf maar om de een of andere manier ziet mijn maag dat niet als voorraad, toch jammer. Lekker hoor, twee gebakken eitjes, twee worstjes, black pudding, tomaatjes en wat uitgebakken spek. Hmmmmm, slecht land.

Daarna op de kamer wat veerboten geboekt om naar Harris te gaan en de veerboot terug naar Skye, was ook wel belangrijk voor over een paar dagen.

We hadden besloten dat we naar het strand wilden lopen met Bubbels om haar weer eens lekker los te laten lopen. Onderweg zagen we in de verte een laag lang gerekt beessie rennen met een hoge gekromde rug. Ik dacht eerst aan een hermelijn ofzo maar die rennen niet met een hoge grekromde rug, otters wel, een zee otter! Echt leuk! Heb m nog precies op de foto kunnen zetten toen ie het meertje in was gedoken na het rennen.

Dankzij een goede beschrijving vonden we de weg prima, waar we op een gegeven moment uitkwamen in groot soort weiland met een hoop tureluurs, kieviten, scholeksters, etc waren. In ieder geval geen schapen, dus, vonden wij, Bubbels kan nu wel los. Ja......foutje. Even niet stil gestaan dat "Cocker" uit "Cocker Spaniël" van het woord "woodcock" komt, dit staat voor "houtsnip", ja, inderdaad, een vogel. Dus Bubbels is los, ziet één laagvliegende tureluur en weg was ze, instinct aan, en jagen. Goh wat kan dat beessie rennen zeg, niet te kort. Al die vogels in paniek en Bubbels aan het wegjagen ivm de nesten, en Bubbels maar rennen. Na een minuut of tien dacht ik, nou, ze zal zo wel terugkomen als ze moe is. Wederom een denkfout; dat instinct laat haar rennen en ze blijft rennen, wat een ongekend uithoudingsvermogen zit er dan in.
Op dat moment zat er ook niets anders op dan haar op te halen, dus ik het weiland in. Toen ik op 10 meter langs het rennende hondje kwam, werd ze heel even uit haar instinct getrokken en kwam ze naar me toe. Mooi, dan kunnen we nu naar het strand. Ik heb overigens nog nooit haar tong zo'n eind uit haar bek zien hangen, dat ze er niet over gestruikeld is tijdens het jagen is ook een prestatie op zich.

Uiteindelijk op het strand aangekomen, wauw, helemaal leeg, geen afval te bekennen, groot, breed, mooi blauw water, echt prachtig. Het waaide wel wat hard, maar dat mocht de pret niet drukken.

Op de terugweg na de duinen Bubbels aangelijnd, was wel verstandig vonden we. Weer terug op de kamer op ons gemakkie even een bakkie koffie gedaan, Bar een tukkie en daarna en route naar North Uist om wat boodschappen te doen en te kijken waar we kunnen eten.

Het winkeltje waar we naar toe wilden herkenden we niet omdat we van de andere kant af kwamen. Dan maar doorgereden naar Lochmaddy waar we zijn aangekomen met de boot. Daar vonden we een kleine supermarkt en hebben we de boodschappen kunnen doen. Aan de overkant van de weg stond een reclamebord voor Hamersay House restaurant, best interessant om te onthouden voor een andere keer; vanavond wilden we naar de Westford Inn om te eten.

Bij de Westford Inn aangekomen werden we getrakteerd op mooi Schots weer, regen, regen en nog een beetje regen. Maakte de Corona en rode wijn er zeker niet viezer om. Bleek dat ze die avond geen tafel meer hadden voor ons maar ze wilden wel even bellen naar de Hamersay House en vragen of ze nog een tafel hadden en of honden er naar binnen mochten.

Gelukkig was dat beide het geval en hebben we voor de avond er na maar bij Westford Inn gereserveerd. Wij weer terug naar Hamersay House Restaurant, erg mooi, leuk ingericht, allemaal bootjes! En we hebben er nog lekker gegeten ook!

Moe en voldaan reden we terug, uitkijkend op een mooie dag die gaat komen en een leuke dag die we weer hebben beleefd.

• 22 Juni 2016 - 12:07

Roger:

Kom je nog andere toeristen tegen of zijn jullie de enige idioten ;-)

• 22 Juni 2016 - 17:33

Barbara & Remy Kwant & Broos:

Dat zou je nog vies tegenvallen Roger, je weet toch; de wereld zit vol met idioten!

• 23 Juni 2016 - 16:12

An:

Mooie foto's !!!!!

• 24 Juni 2016 - 13:45

Gert:

Wauw, wat is het toch een fantastisch mooi land !!
    en wat het weer betreft, weinig verschil met NL.
    het blijft maar regenen, wel warm water. mmmmm lekker.
    Genieten jullie maar volop van deze mooie reis !