De voorbereiding - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu De voorbereiding - Reisverslag uit IJsselstein, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

De voorbereiding

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

02 Maart 2018 | Nederland, IJsselstein

Dus, ik ga hier wat over schrijven en het gaat zeker tekort doen aan het werk dat Barbara er aan heeft gehad.

Japan, daar gaan we naar toe. En dan kom je er achter hoe weinig je eigenlijk weet van dat land. Heb wel een goed besef van waar het ligt, maar vliegtijd (11h15mins heen, 11h35mins terug), grootte van het land etc, geen idee.

Langzaam maar zeker krijg je dan van Barbara het één en ander te horen.....het land is vele malen groter dan je vermoed, drie weken is dus niet genoeg gebleken maar we moeten het er mee doen ..... begrijp met niet verkeerd ... drie weken zo'n reis kunnen doen is een ongekende luxe en dat realiseren we ons als geen ander. Het gaat me er om dat je meer moet laten dan dat je daadwerkelijk wel kunt doen.

We zijn er ook achter dat in dit soort gevallen boeken bij Booking.com handiger is dan bij AirBnB vanwege het afzeg-beleid. Daar waar je bij Booking.com bijna alle reservering vaak kosteloos kunt afzeggen ben je bij AirBnB tot nu toe altijd de spreekwoordelijke Sjaak voor minimaal 50% van de reserveringskosten.

Barbara heeft een mooie route gekozen, we zullen veel met de trein reizen, de kogeltrein, mooi man, ben benieuwd! De tickets zijn binnen.

Uitzoekend hoeveel een data abo voor de gsm gaat kosten in Japan trok ik wat wit weg....da kos eg dûah. Blijkt men in Japan een oplossing voor te hebben; een kleine MIFI unit (Mobile Wifi). Dat is een apparaatje met een 4G sim er in, een onbeperkt data abo actief en maximaal 7 apparaten kunnen tegelijkertijd internetten via die unit. Kosten voor 3 weken; € 85,00. Tele2 rekent € 10,00 per MB, let op, MB, geen GB.......
Zo'n unit ligt klaar voor ons op de luchthaven Narita bij Tokyo. We krijgen dan bij het ophalen een enveloppe er bij. Bij vertrek doen we die unit in de enveloppe en op de post, klaaaaarrrrrr. Kijk, dat vind ik nou leuk.

• 02 Maart 2018 - 18:46

Didy:

het gaat nu snel he?

• 03 Maart 2018 - 12:19

Jolanda :

Heerlijk die voorpret.

• 05 Maart 2018 - 16:29

Hsns:

Als jullie daar zijn moet remy een hele licxhte griep krijgen misschien mag ik dan wel van de verzekering naar je toe komen, ik wens jullie een verschrikklijk fijne vakantie doe de groeten aan harry en jen wees in godsnaam erg voorzichtig ik hou heel erg veel van jullie hans.