30 maart – Ishigaki binnenland en weer een rondje - Reisverslag uit Ishigaki, Japan van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu 30 maart – Ishigaki binnenland en weer een rondje - Reisverslag uit Ishigaki, Japan van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

30 maart – Ishigaki binnenland en weer een rondje

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

30 Maart 2018 | Japan, Ishigaki

Na een heerlijke nachtrust op ons gemakkie om 0900 uur aan de ontbijttafel. Het uitzicht over die twee grote bergen blijft fascinerend mooi.

Vandaag gaan we wat meer het binnenland in en we nemen onze golfschoenen mee omdat we denken bij de tweede golfbaan een rondje te kunnen spelen. Zin an.

De auto in en op zoek naar de tweede golfbaan. We vinden op google maps een tweede waar “Ground Golf” bij staat. Nader onderzoek leert ons dat dit kinder/bejaarden golf is. Hele grote plastic stokken en ballen zo groot als een tennisbal……die zoeken we niet. Er is nog een andere, ff verder zoeken.

Na wat geklooi op de telefoon vinden we de tweede golfbaan, ligt zo’n beetje in het midden van het eiland en er is geen engelstalige recensie van te vinden, ben benieuwd wat we gaan aantreffen.

Na een mooi trippie met prachtige vergezichten vinden we de baan. De caddy master spreekt uiteraard geen woord engels maar we snappen elkaar prima. Het ziet er allemaal goed uit, we kunnen sets en een karretje huren. Tees, ballen en handschoentjes hebben we nog van de vorige keer.

De prijs bij deze valt reuze mee, die bij het hotel was bijna drie keer zo duur. Golfschoenen aan en de wei in, zo leuk. De baan is werkelijk prachtig aangelegd. Denk nou niet aan strakke fairways en greens als biljartlakens, dat was het minste van de baan. Alles er omheen was een plaatje, de bomen, struiken, waterhindernissen en het uitzicht over zee; alles bij elkaar werkelijk prachtig.

De baan was ook nu weer 16 holes lang, 15 holes par 3 en 1 was par 4. Ook nu ging het voor geen meter maar het was wel weer erg leuk. Erg warm in de baan dus genoeg gedronken, gelukkig had ik een 2 literfles water bij me.

Na afloop de caddy master bedankt, spullen ingeleverd en 50 meter omhoog gereden naar het restaurant, er zat een knagend monster in onze magen. Heerlijke noedels en een biertje, zalige afronding van de tweede keer golfen op Ishigaki.

Op ons gemakkie terug naar ons appartement, we hadden best wel zwaar en laat gelunched dus we hebben wat van die “opgiet noedels” gekocht en een kaassie en nog wat andere happies. Lekker makkelijk thuis in het appartementje geen geneuzel verder meer.

Langzaam aan zakken we de avond in en rollen we naar bed. Welterusten.

Groeten,

B&R