18 maart van Tokio naar Hakone - Reisverslag uit Hakone, Japan van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu 18 maart van Tokio naar Hakone - Reisverslag uit Hakone, Japan van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

18 maart van Tokio naar Hakone

Door: Remy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

18 Maart 2018 | Japan, Hakone

Vandaag is de dag om uit te checken uit het hotel in Tokio en naar Hakone te reizen. Check out tijd is om 12.00 uur, lekker relaxed. Ontbijtje in het hotel. Daarna op het gemakkie de rugzakken weer reisklaar maken en away we go!

Tot we gingen uitchecken en er een redelijk briesende Harry op ons af kwam “Ik moet gvd ons ontbijt nog een keer betalen!” Ik heb gisteren al betaald en nu moet ik nog een keer betalen! Harry trok ff lekker van leer….go Harry!
Ik uitchecken en krijg inderdaad ook de ontbijtrekening van de dag ervoor…..om de één of andere reden had ik een bonnetje bewaard van het ontbijt van gisteren. Harry was ondertussen alweer terug naar zijn kamer om het credit card bonnetje te zoeken. Ik realiseerde me dat het geen daadwerkelijke betaling was (best raar, swiping the card et all) maar een autorisatie om het op je kamer te zetten ofzo…..dus ik naar boven, Harry opgezocht……uitgelegd, hoe ik dacht dat het zat. Harry werd weer wat rustiger. Mooi, bloeddruk weer wat omlaag…en ademen……Ik had het ontbijt van die ochtend wel op mijn credit card staan en Harry nog niet.
Dus Harry weer terug naar de receptie en afgerekend, maar nog steeds niet de tweede ochtend op de rekening. Het is nu ik dit typ de eerste ochtend in Hakone en het is nog steeds niet van Harry’s credit card af of gereserveerd, ben benieuwd hoe het hotel ons gaat vinden. More to follow, no noubt!

Van het hotel naar metrostation Shimbashi, overstappen naar Tokio station, een van de grootste, zo niet het grootste, overstappunt in het openbaar vervoer in Tokio. We hadden in Nederland vouchers gekocht voor de Japan Railpass, voor zeven dagen geldig. Maar die vouchers moesten we nog omwisselen voor de daadwerkelijke Japan Railpass. Aangekomen op Tokio station op zoek naar het travel service punt en de omwisselactie gedaan, mooi geregeld, wel ff werk aan, die dame dan. Vervolgens op zoek naar het perron voor de kogeltrein, de Shinkansen. We hadden 35 minuten de tijd om op perron 17 te komen. Daar aangekomen staat de trein klaar, deuren open en precies bij wagon 12 waar we onze plaatsen gereserveerd hadden gekregen van de dame stond voor onze neus waar we het perron op kwamen.

De reistijd was maar een kleine 40 minuten waar we heel even de 200 km/h aantikten, mooi man.

In Hakone aangekomen moesten we naar de Nissan autoverhuur, 4 minuten lopen vanaf het station, ook weer mooi dichtbij. Brandnieuwe auto mee, 7 persoons, drie op de middenbank en een mooie achterbak waar de achterste twee plaatsen opgeklapt konden worden voor onze bagage. 351 km op de teller, mooie automaat met een motor van Singer er in ofzo, zal binnenkort eens kijken of ik het aantal paarden kan vinden. De hellingen op heeft ie t best moeilijk. Maar, we komen er prima en hij is mooi ruim.

Onderaan de berg waar ons huisje is hebben we wat boodschappen gedaan zodat we het huis niet meer uit hoeven, avondje thuis is ook wel weer s relaxed. En relaxed was het, wijntje, kaasje, chippies, noedels met gerookte kip en wat exra dingetjes. Fang heeft de noedels gemaakt, erg lekker. Moet wel zeggen dat je merkt dat een pro in de keuken met de meest basale zaken al snel heel smakelijke gerechten kan maken, knap werk.
Gsiterenavond ook met Harry samen ook nog Ajax kunnen kijken op de laptop, ook wel weer s erg leuk. Geen beste wedstrijd, maar ach, “we” wonnen, en uiteindelijk is dat het enige dat telt.

Het huis was erg koud toen we er in kwamen, de tropische tak van de familie Kwant, waar Harry nu zelf ook bij hoort, had het er maar slecht mee. Airco instalaties op 30gr om het op te warmen in huis enzo. Het was zelfs zo koud dat Fang vannacht in de woonkamer is gaan slapen, haar slaapkamer, gescheiden door papieren schuifwanden van de woonkamer, het was te koud.
Moet wel zeggen dat ik denk dat we de eerste huurders sinds een maand of 2 tot 4 zijn, zoveel kou in het huis. De badkamer is helemaal een giller, zulk koud daar.

Heerlijk geslapen in een prima bed. Morgen hopelijk richting Mount Fuji, hoop dat het weer meewerkt.

Het was een vermoeiende reisdag waarin alles lekker soepeltjes verliep, een gezellige avond met een heerlijk avondmaal afgesloten met voetbal om 22.30 uur.