Dag van vertrek, 25 februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag van vertrek, 25 februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag van vertrek, 25 februari

Door: BARAB

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

26 Februari 2012 | Nederland, Amsterdam

Het is weer ochtend, Bar tukt nog en ik typ alvast het reisverslag.

Dag van vertrek, 1245 hrs vliegen, laten we om 0930 hrs weg rijden, meestal wordt dat dan 1000 hrs maar ook dan zijn we nog op tijd. Ingecheckt en wel. Deze keer waren we vergeten smart parking voor € 5 per dag te regelen. Nu bij Best Parking geregeld, € 7,50 per dag maar zij komen je bij je auto met een busje ophalen (scheelt weer gezeul met koffers naar de bus) en zetten je voor de juiste terminal af. Ook best luxe. Terug moeten we bij vertrekhal drie gaan staan en dan bellen, worden we opgehaald en naar de auto gebracht, afwachten hoe dat allemaal loopt.

Afijn, 0930 hrs wegrijden, alarm op 0800. 0700 telefoon, Suus aan de lijn, hallo, zijn jullie al onderweg naar Schiphol, uhh, nee, ok, dan rijden we via IJsselstein we willen jullie nog wel ff zien na de Australië reis en voor jullie vakantie. Aangezien dat absoluut wederzijds was, was dat meer dan prima natuurlijk, met het gevolg dat Bar om 0715 onder de douche stond, 45 mins eerder dan de wekker, GIGANTISCH, nog NOOIT gebeurd.

Was goed Har en Suus weer ff te zien. Alles mooi op tijd, en werkelijk waar, om 0927 reden we weg, op tijd. Wat relaxed, heerlijk.

Aangekomen bij de parkeerservice, binnen 5 mins opgepikt door het busje en naar de vertrekhal gebracht, goed geregeld, bij de chauffeur gepind voor het parkeergeld en hasta luego!

Dan de bagage drop off self service gotspe, wat een gedonder is dat. KLM en de grond afhandelingsservice hebben besloten dat het goedkoper en dus efficiënter is wanneer passagiers hun boardingcard zelf scannen daarna hun koffers in een bak zetten, bevestigen dat de gegevens kloppen het geprinte bagagelabel zelf aan t handvat vast zetten, daarna nogmaals bevestigd dat de koffer van hem/haar is en dan gaat de bak dicht en is je koffer op weg. Klinkt goed, als het allemaal werkt. Ik heb nog geen enkele keer meegemaakt dat alle apparaten het ook doen en dat mensen alles volledig zelfstandig kunnen afhandelen, deze keer stonden er 4 grondstewardessen bij 6 apparaten om alles en iedereen in de juiste banen te leiden. Ik vind dat dus helemaal nix dat self service gebeuren, self service is net zoiets als jezelf afrukken; het resultaat is nagenoeg gelijk maar fun ho maar.
Geef mij een service balie waarvoor ik zelf kan kiezen, een self service check in, een standaard bemande self service balie waarvoor je een kleine toeslag op je ticket betaalt en een express service balie, bovenop de toeslag nog eens € 10 pp betalen en bloedsnel droppen die hap, geweldig lijkt me dat. Je wordt in NL toch al vreselijk genaaid met alle belastingen als je gaat vliegen, dan kan dat tientje op die opslag er ook nog wel bij en ik hoef me niet te ergeren aan dat misbaksel proces van self service.

Zo, dat wou ik nou ff kwijt.

Wij door de paspoortcontrole heen, gelooft die gast niet dat ik het ben op de foto, is dat wat dan. Controleren en nog eens, alles opgevraagd, nix aan het handje, supervisor erbij, checkt de foto, laat gaan zegt ie, paspoort is ok en hij lijkt genoeg op de foto, ja maar, zegt hij, ik denk, nix ja maar, ja maar op je bolle ogen, wat nou ja man; komt ie dan hé: de afstand tussen zijn neus en zijn oren klopt niet met de foto en wat ik voor me zie. Dussssssss.......bijna ontdekt dat ik een alien ben en op weg ben om me bij de Men in Black aan te sluiten. Gelukkig doorgelopen en ff kijken of alle tijden nog kloppen.

Volledig relaxed want ruim op tijd zien wij dat de vertrektijd van 1245 is vertraagd tot 1405 hrs, een uur en twintig minuten vertraging. Heb ik dat? Normaal niet.

Nou zei ik al tegen Barbara na het boeken van de tickets, "donders, we vliegen met een MD11, 'n ouwe pruttelbak". Ik denk dat mijn voorspellende gaves op één of andere manier ten gelde gemaakt moeten kunnen worden.

Vertraging opgelopen vanwege niet correct werkende computers aan boord. Uiteindelijk rond 1400 iedereen geboard, staan we daar. Dan voel je dat die tractor die de push back regelt het neuswiel tracht op te tillen, een kleine duw tegen het toestel voel je. En nog één, en nog één en toen ff nix, en toen weer één, ik denk dat gaat niet goed. En inderdaad, dames en heren, de pushback tractor is kapot. Ondertussen hebben wij ook ontdekt dat er nòg een computer niet goed werkt, die heeft te maken met het startgewicht en de temperatuur buiten. Zolang dit niet goed werkt, mogen wij niet vertrekken. Lekker weer. Dat van die temperatuur was mij al opgevallen, de flight tracker gaf aan dat het buiten 80 graden celsius was. Vond dat al niet kloppen. Uiteindelijk alles kunnen resetten etc en de temperatuur begin te dalen naar realistische waardes van rond de tien graden celsius.
Toen push back, de nieuwe trekker deed het wel en nog even wat laatste checks door de piloten, die tijd vind ik wel prettig, met zo'n pruttelbak die met storingen is teruggekomen, kan je wat mij betreft niet genoeg testen, moet immers een kleine 8000 km in die sigaar vliegen.

En jippie, we vertrekken van de polderbaan, lekker lang taxiën en 5 blauwe toestellen voor ons, die KLM toestellen zijn wel erg mooi hoor als je ze zo alle vijf voor je uit ziet taxiën.

Uiteindelijk hadden we om 1505 liftoff, eindelijk! Eerst naar Curacao en daarna door naar Bonaire. Normaalgesproken zou in Curacao iedereen er uit moeten voor een volledige schoonmaak van de kist maar nu werden alleen de stoelen van de Curacao passagiers schoongemaakt en opgeruimd, de bemanning liep tegen het wettelijke maximum van werktijd aan,dus zsm naar Bonaire waar de crew werd vervangen en de kist helemaal schoongemaakt en gecatered werd voor de terugvlucht naar Amsterdam.

Op Bonaire alles prima verlopen, koffers waren er redelijk rap en de huurauto onze jeep, stond al klaar. De jeep is wel wat krakkemikkig, niet alles kan open en t motor storingslampje brandt continue, morgen maar ff langsrijden daar. Onderweg de afslag naar Sorobon gemist. Ik had op Google Earth gekeken hoe we ongeveer moesten rijden vanaf het vliegveld. Geen idee dat die afslag al zo snel kwam. Teruggereden en de juiste afslag genomen. Op de dwars over weg naar Sorobon toe werd ik gedwongen het plastic raampje dicht te ritsen, hing naar binnen, wat een hoosbui! GEWELDIG!

Aangekomen op Sorobon zit de nachtwaker buiten bij de, overigens gesloten, receptie. Op de bank bij de receptie een enveloppe met mijn naam erop, sleutel erin en een plattegrondje. De nachtwaker besloot evengoed, ik denk de eigenaar, te waarschuwen dat wij er waren. Een Nederlander, Hans, uitermate vriendelijk, liep ons voor, al zeulend met één van de koffers. Binnengekomen blijkt dat we het tweede huisje vanaf het strand hebben, direct tegenover de bar, he, wat naar. Vervolgens gaat Hans vragen stellen, willen jullie wat drinken? Nou we hebben wel dorst ja, wat willen jullie? Heb je Corona? Nee, wel Amstel Bright, ok, mag ik daar een limoentje in, tuurlijk! Doe maar en twee flesjes water aub. Prima tot straks, heerlijk vind ik dat. Kunnnen verplaatsen in anderen en van daaruit snappen waar behoefte aan is. Teruggekomen met twee prachtige flesjes Amstel Bright, just like making love in a canoe, fucking close to water, kwam de volgende vraag, hebben jullie misschien trek? Ik kan wel even wat tosti's in elkaar flansen, nou......LEKKÂH. Tien minuten later stond hij weer aan de deur met twee borden en tosti's, hmmmmm.

Huisje is basic, met alles wat je nodig hebt, wc, douche, bed, keukentje, airco in de slaapkamer. Direct aan het strand. Meer hebben wij niet nodig, zie namelijk ook al dat er bediening op het strand is, donders wat naar. Na mijn initiële gejank over de reis zitten we hier op Bonaire in een geweldig klimaat met een prachtig uitzicht. De foto is vanaf onze veranda genomen, 20 meter van de zee.

Zojuist een eenvoudig maar prima ontbijtje gehad en alsnog ingechecked. Tijdens het ontbijt ook kennis gemaakt met de lokale natuur, hele mooie grote vlinders en hele mooie gekleurde vogels. Eén vogeltje heeft een gele borst, rode wangetjes en een wat langer dun gekromd snaveltje. Tijdens het drinken van wat mierzoete bende die Bar had ingeschinken zag ik dat daar een redelijk lang dun tongetje uitkomt. Vermoed zomaar dat het familie is van de kolibri.

Zo, dat was m voor vandaag, we gaan vandaag lekker strand en bar hangen en eten bij t restaurant van Sorobon.

Gegroet!

Barbara & Rémy


Aruba, Jamaica, oooooeeee, I'm gonna take ya, to Bonaire, Bahama come on pretty mama, Key Largo, Montego why don't we go to the Florida Keys, there's a place called Kokomo, now if we wanna go, taking it away from it all.......

LEKKAH!!!

  • 26 Februari 2012 - 23:37

    Har:

    Remy wat ben jij een vreselijke zeikerd de md 10 is 1 van de modernste vliegers en mankementje moet je incalculeren. Gelukkig had je wel je duikdiploma mee dus wat kan je gebeueren. Veeel plezier en geniet xxx

  • 27 Februari 2012 - 06:44

    Het:

    hallo :) wat een heerlijk plekje, wij zijn daar ook geweest, er is ook een massagehut, ik stond daar te wachten en toen kwam er een man die door mij gemasseerd wilde worden. Ik zei dat dat kon, prijs 100 euro. Wat houdt de massage in vroeg hij. Ik vertelde hem dat hij gescrubd zou worden met het zand en dat ik hem dan in het blauwe water zou smijten. ik lag ondertussen ook blauw natuurlijk, toen hij snapte dat ik niet the massoes was. veel plezier!! XX het

  • 27 Februari 2012 - 13:57

    Barbara:

    Hé Het, wat een mooi verhaal weer! Volgens mij is de massagehut er niet meer. Het hangt hier wel een heerlijke relaxte sfeer. Echt genieten.

  • 01 Maart 2012 - 20:18

    Jack:

    Wat een zeurpiet ben jij zeg, bekijk het nu eens positief..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Zon, zee, strand, duiken, lezen, lekkâh!

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2012

Dag 14, 9 maart

08 Maart 2012

Dag 13, 8 maart

07 Maart 2012

Dag 12, 7 maart

07 Maart 2012

Dag 11, 6 maart

06 Maart 2012

Dag 10, 5 maart
Barbara & Remy

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 31122

Voorgaande reizen:

14 Maart 2018 - 04 April 2018

Japan

17 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Hebriden & Schotland

25 Oktober 2013 - 01 November 2013

Avaya Sales Conference 2013, Anaheim, Los Angeles

03 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

La Réunion & Mauritius

25 Februari 2012 - 10 Maart 2012

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Landen bezocht: