Dag 10, 5 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 10, 5 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 10, 5 maart

Door: BARAB

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

06 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Dag 10, 5 maart

De dag van onze guided shore dive. Geen foto's, want we hebben geen onderwatercamera (ga ik wel kopen na Bonaire, we zijn nu wel genoeg gewend om ook foto's te kunnen maken). 
Onze guided shore dive ging naar de Salt Pier, in het zuidwesten van het eiland. De Salt Pier is de pier die ze voor de zoutwinning gebruiken. Als je aan komt gereden zie je de zoutpiramides al liggen. Als we nog tijd hebben, rijden we daar ook nog wel een keer met camera naar toe. Naast het zout wordt ook het ontzilte water verkocht. Een goede business dus.
Eenmaal aangekomen met de pick-up truck van Carlos, spullen aan (ik had mijn wetsuit al voor de helft aan, omdat ik altijd zo lang loop te worstelen) en het water in. Alle duikers rijden hier overigens in pick-ups, omdat het makkelijk is om je diving gear in- en uit te laden. Ook weer geleerd voor de volgende keer. Onze duikbestemming bestond uit de steunpilaren van de steiger. In de loop der jaren hebben zich daar veel anemonen aan gehecht, waar weer vis op af komt. Een zeer rijk onderwaterleven. Zelfs nog vissen gezien die we nog niet ergens anders hebben gezien, zoals zwarte visjes met donkerblauwe fluoricerende stippen, en iets grotere vissen met geblokte vlakjes, waarbij de blokjes altijd dezelfde kleurtint hebben, dus eentje met allemaal verschillende kleuren groen en eentje met de kleuren rood/oranje/bruin. Daarnaast ook een flinke baracuda gezien, ik denk van ongeveer 1 meter 20 en tarpins, ook flinke jongens, maar ik heb geen idee hoe deze vissen in het nederlands heten. O, ja en een inktvis gezien. We zijn een uur onder water gebleven. Maximale diepte 13 meter en dan toch al zo veel te zien! Gaaf hoor.
Toen we het water uitgingen, ben ik in de branding nog mijn evenwicht verloren (het was namelijk een nogal rotsachtige ondergrond). Met mij niets aan de hand, want mijn BCD was nog opgeblazen, maar ik liet wel een van mijn flippers los! Snel erachter aan en gelukkig kon ik 'm nog pakken. Tja, duiken met mij blijft een avontuur. Onder water ben ik best handig, maar het water in en uit.....
Tegen vijf uur waren we terug bij de duikschool. Spullen daar weer achtergelaten, scheelt weer sjouwen. Carel nog uitgenodigd voor een drankje aan de bar. We hebben nog even gekletst en hij heeft onze logboekjes getekend. Daarna ging hij naar zijn divebuddies. Een van de jongens (een nederlander) had namelijk zijn cursus afgerond om duikinstructeur te zijn. Tijdens zijn eerste officiële les, was hij zijn masker vergeten! Oeps. Op de duikschool hebben ze de afspraak dat je bij je eerste blunder een rondje geeft, dus hij was aan de beurt.
Wij hebben zelf aan de bar nog even gesnackt, want van duiken krijg je trek. Daarna teruggereden via de Appie. Knakworsten, broodjes en soep gehaald voor het avondeten, lekker makkelijk. Onderweg naar huis begon die klere-Jeep weer te piepen. We hebben al allerlei theoriën gehad, wat het zou kunnen zijn, maar die zijn allemaal door logisch redeneren weer afgevalllen. We weten het dus nog steeds niet en zijn gewoon doorgereden. Richting aangeven naar rechts doet 'ie oveigens ook niet. Het is dus best een stoer Jeepje, maar er mankeert nogal wat aan. En dat met maar 54000 kilometer op de teller.
Tot zover de dag vangisteren, heerlijk dagje, maar wel moe, dus vroeg naar bed.
Vanmiddag gaan we nog een keertje duiken. Vanavond Lobstertail eten bij de beachbar van Sorobon. Een keer per week zetten ze daar de bbq neer en kan je daar lekker eten.
Het aftellen is helaas begonnen, nog 3 nachtjes slapen en dan gaan we alweer naar huis. :(

  • 06 Maart 2012 - 15:53

    Het:

    hoi volgens mij kun je camera's huren op bonaire. Mooie foto van Bar! hebben jullie ook die leuke palen gezien met al die drijfhouten naamborden? en het grote aantal slippers, en schoenen die zijn aangespoeld? genieten! groeten het

  • 06 Maart 2012 - 18:33

    Cor En Annette:

    Lig weer helemaal in een deuk om jullie verhalen.
    Cor ligt op de bank en ik lees het voor cor ook lachen.
    Hoe bevalt je eigen wetsuit bar.
    En ja zeker een mooie foto van bar het.
    Ja de tijd gaat hard als je het naar je zin hebt.
    Word straks weer afkicken van een beetje mee op vakantie.
    Groeten kussen cor en annette

  • 07 Maart 2012 - 16:49

    Quincy:

    Heey bar en Reem!
    Als ik dit lees, wil ik ook mijn duikbrevet, zei ik net al tegen mijn vader haha.
    Klinkt echt superrrr leuk!
    Jammer dat het alweer bijna voorbij is voor jullie, dan kunnen jullie net als ons weer genieten van de regen pfff BAHH!
    Veel plezier nog even ! DIKKEKUSS xxx

  • 08 Maart 2012 - 01:40

    Barbara:

    Wetsuit bevalt prima, ik heb een foto genomen van onze duikspullen bij het nieuwe reisverslag.
    Aangespoelde schoenen en slippers hebben we gezien. Drijfhout-bewegwijzering ook. Het is een kleurrijk eiland. Bij Kralendijk richting het noorden is ook een schutting gemaakt van golfplaat en ieder stuk plaat is geschilderd in de vlag van een ander land. Lachen! Waar halen ze de tijd vandaan

  • 08 Maart 2012 - 08:35

    Har En Suuz:

    Leuk hoor jullie verhaal, jammer dat je nu pas eindelijk kon gaan duiken want daar gingen jullie toch voor Maar ja het weer hebben we niet in de hand. Ik geloof best dat het mooi is maar duiken iis niet voor Harry weggelegd hoor ! Ik durf dat gewoon niet net alles ballonvaren. Hopelijk zijn de 3 komende dagen gunstig om te duiken en kijk uit naar jullie volgende verslag. doei H&S

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Zon, zee, strand, duiken, lezen, lekkâh!

Recente Reisverslagen:

09 Maart 2012

Dag 14, 9 maart

08 Maart 2012

Dag 13, 8 maart

07 Maart 2012

Dag 12, 7 maart

07 Maart 2012

Dag 11, 6 maart

06 Maart 2012

Dag 10, 5 maart
Barbara & Remy

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 283
Totaal aantal bezoekers 31190

Voorgaande reizen:

14 Maart 2018 - 04 April 2018

Japan

17 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Hebriden & Schotland

25 Oktober 2013 - 01 November 2013

Avaya Sales Conference 2013, Anaheim, Los Angeles

03 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

La Réunion & Mauritius

25 Februari 2012 - 10 Maart 2012

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Landen bezocht: