Dag 13, 8 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 13, 8 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 13, 8 maart

Door: BARAB

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

08 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Onze laatste hele dag...

Vanmorgen een beetje uitgeslapen (het was wel kwart voor 9) en ons klaargemaakt voor onze laatste duik. We zijn dit keer niet richting Kralendijk gegaan (was ook niet nodig, want we hadden spullen inclusief 2 nieuwe flessen meegenomen naar Sorobon), maar richting het zuiden via de oostkant van het eiland, langs de slavenhutten gekomen (echt klein, niet normaal) en weer op zoek naar een divesite met easy entry. Deze hebben we gevonden bij Pink Beach. Wel een vrij heftige branding, maar verder goed te doen.
Ook hier weer mooi koraal en veel vissen. Een minder verticale drop-off. Deze ging vrij geleidelijk. Ook weer mooi, maar weinig nieuws gezien. 52 minuten onder water geweest. Max diepte 19 meter. Ik kom iedere keer nog met een halve tank boven water, Reem veel minder. We denken dat hij ergens wat lucht lekt. Ook gebruik ik standaard  al wat minder lucht dan Reem, dus dat verklaart het grote verschil wel.
Spullen teruggebracht naar Wanna Dive en afgerekend. Schade $290,- voor 5 dagen, inclusief guided shore dive. Viel ons niet tegen. De man bij wie we hebben afgerekend wist ons te vertellen dat de waaiervissen Lionfish zijn, erg gaaf.
Nog een laatste keer gelunchd bij Spice en en door het eiland getrakteerd op de enige echte tropische stortbui van deze vakantie. Wel jammer dat de bewolking blijft hangen. Er is niet veel zon en ik wilde nou juist nog even aan mijn kleurtje werken. Dat is veel te weinig gelukt de afgelopen dagen. Misschien morgen.

Vanavond nog een keer naar Capriccio, waar je zo lekker italiaans kan eten. Morgen nog een rondje eiland. Een tripje naar Klein Bonaire gaat waarschijnlijk niet meer lukken. We hoeven morgenochtend nog niet drect uit te checken. We kunnen tot we vertrekken in het huisje blijven, wel voor $50 extra, maar so be it. Kunnen we ten minste nog wel lekker douchen en naar onze 'eigen' pot.
Morgen zal er nog wel tijd zijn voor een laatste verslagje en dan moeten we echt afscheid gaan nemen van Bonaire. :(

Groeten,

Barbara & Rémy

Naschrift
Net terug van Capriccio, GEWELDIG! Dezelfde taxi als de vorige keer gebeld, Ikky of Iggy, whatever, mooie vent. Zitten we te eten, komt Iggy langsgereden, arm uit het raam, hard te zwaaien en te tuteren, wij terug zwaaien, wat een prachtfiguur.
Het eten was hemels, we moesten daar terug, zoveel lekkers op die kaart, alles ziet er goed uit. Deze keer begonnen met 1 bruschetta, zijn vier stukjes brood uit de oven met een tomatenmix met kruiden en knoflook, zoooooo lekker! Ook mooi gemaakt, je kunt er een hapje van af nemen zonder dat de hele creatie instort en je verplicht wordt om òf je hele mond vol te stoppen òf alles op je bord te laten vallen.
We wilden ook graag pasta, dus we hebben weer 1 pasta besteld, met tomaten, knoflook en olijfolie, erg lekker, 1 portie die zij zelf hebben verdeeld over twee bordjes, goed geregeld, klein lekker happie, niet te zwaar want het hoofdgerecht moet nog. Zo rond dit moment kwam Iggy langs getuterd..... Hoofdgerecht, Barbara had gamba's met geroerbakte groenten en ik had Osebucco (schrijf ik dat goed? Zou me eigenlijk jeuken, die kalfsschenkel was zalig!) erg lekker allemaal.

We bestelden vervolgens koffie en de rekening, ik zeg direct tegen Bar:"en dan bellen we de taxi". Afgerekend en Iggy gebeld om na een kwartiertje ons op te halen, staat ie op het juiste moment voor de deur, zegt ie "Nee, nee, niet voor jullie, ik ben voor anderen hier gebeld".... Hij kijkt naar 1 van de serveersters en zij bevestigd dat ze hem voor ons heeft gebeld.....ook toevallig, zij belden Iggy ook al. Dus ik in de auto, "Ik snap het al Iggy, jij hebt gewoon al die chickies in je zak", dat was niet zo. Als je alleen al met die moderne chickies wilde lachen moest je al betalen...........mooi figuur!

Dat wassum echt, espressootje in de bar opdrinken en dan lekker tukken, tot morgen voor het laatste verslag vanuit Bonaire!

Groeten, alweer,

B&R.

• 09 Maart 2012 - 14:25

Het:

hoi een goede reis terug! gaan jullie nu rechtstreeks? scheelt weer een paar uur. wij hadden op de terugreis een tussenstop in Aruba. XX het en frits

• 09 Maart 2012 - 14:27

Barbara & Remy Kwant & Broos:

Hai Het, ja omze terugreis is direct, gelukkig wel. Helaas geen economy comfort stoelen meer voor wat extra ruimte.

• 09 Maart 2012 - 16:55

Cor En Annette:

Jee wat zijn die twee weken omgevlogen.
    Cor was vandaag in utrecht aan het werk twee pijpjes in branden bij een pand naast het zieken huis .
    Komt hij toch gewoon marco tegen van sabrina.
    We zijn tegenwoordig zeker deze mensen van toevalligheden.
    Natuurlijk laatst al met paul en annelies en nu cor weer met marco.
    Cor even gekletst met marco over jullie vakantie en hoe het verder was.
    Jammer dat het vandaag regent en bewolkt is.
    Maar bij bewolking kan je evengoed verkleuren hoor.
    En jullie hebben morgen nog.
    Bedankt voor jullie heerlijke verhalen
    word echt afkicken.
    In ieder geval goede reis en we spreken elkaar gauw.
    Geniet er nog even lekker van.
    Kussen en groeten cor en annette