2 dagen; Salazie, Hell-Bourg en Saint Denis - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu 2 dagen; Salazie, Hell-Bourg en Saint Denis - Reisverslag uit Saint-Denis, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

2 dagen; Salazie, Hell-Bourg en Saint Denis

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

10 Oktober 2013 | Réunion, Saint-Denis

Dag 7 en 8: 9 en 10 oktober

Door een gebrek aan wifi gisteren, een kleine achterstand opgelopen met de verslagen.

Gisteren afscheid genomen van het mooie Palm Hotel&Spa. Eerst nog wel even van het hotel naar beneden naar de zee gelopen. Was nog best een moeilijk pad. Je kon ook met een pendelbusje, maar dat hebben we dus niet gedaan. Te voet te heuvel af, door de bossen tot je bij een weg aankomt, weg oversteken en dan even lekker pootjes baden. Ze hebben daar een soort kunstmatige lagune gemaakt, zodat de allerkleinsten ook kunnen poedelen. De kust is vrij ruig en de zee ook, dus dat kan niet op veel plekken op la Réunion. Zwemmen is zelfs op sommige plekken verboden, vanwege witte-haai activiteiten. Die hoef ik dus niet tegen te komen.

Na lekker afgekoeld te zijn, hetzelfde pad weer naar boven. Tegen de tijd dat we boven waren, waren we natuurlijk weer helemaal bezweet, dus eerst maar even met een fanta en een cola bijgekomen in de bar en daarna de auto in: bestemming Salazie. Cirque de Salazie is net als cirque de Cilaos éėn van de drie natuurlijke amfitheaters op het eiland, zo gevormd door kraters (die weer zo gevormd zijn door vulkaanuitbarstingen). De route er naar toe was weer erg mooi. Je rijdt door een soort mega-botanische tuin met bergen op de achtergrond. Supermooi! Onderweg ook veel suikerrietvelden. Een belangrijke bron van inkomsten op het eiland. Ook nog wat overblijfselen gezien van wat meer recente lava-overstromingen. Is ook best apart; je rijdt eerst alleen maar tussen het groen en het volgende moment is alles grijs om je heen. Het regende, dus we zijn niet de auto uit geweest voor een foto.

Na een hele mooie rit weer langzaam omhoog naar Salazie. Wat een dooie bedoening daar! Ook het hotel was een stuk minder dan de vorige, dus geen gezellige kamer, maar ook geen barretje of iets. Ook niet in het plaatsje. Wel erg saai dus als je 's avonds terug komt van een leuke dag en dat wel 2 nachten lang! Dat laatste toch maar niet. Gisteravond besloten om vandaag 10/10, maar alvast naar Saint Denis te rijden. De hoofdstad en maar 12 km van het vliegveld. Kunnen we vrijdag ook lekker rustig aan doen als we naar het vliegveld moeten.

Dus even op de booking-app een hotelletje gereserveerd, hapje eten in het restaurant van het hotel (niets mis mee trouwens) en vanmorgen de koffers weer in de auto en uitgecheckt. Wel zonde van de centjes, maar we hebben er tot op heden nog geen spijt van gehad.

Vanmorgen eerst nog verder de Cirque op gereden, naar Hell-Bourg. Je zou het met zo'n naam niet verwachten, maar wat een mooi plaatsje. Schijnt ook op in de top nogwat van mooiste Franse dorpen te staan. Alles bloemen en schattige Creoolse huisjes met op de achtergrond weer de mooie bergen. Souveniertje gekocht (jurkje voor mezelf, petje voor Mart & Died), broodje voor onderweg en weer terug nasr beneden. Onderweg nog even gestopt voor een mooi uitzicht op watervallen genaamd La Voile de la Mariée. Weer beneden bij de kust even bij een park gestopt om de broodjes op te eten en nog heel even een foto gemaakt van de grootste tempel van het eiland. Erg mooi, veel kleurtjes.

Nu dus in Saint Denis, bij Hotel Juliëtte Dodu. Een mooi monumentaal gebouw. Mooi ingericht met oog voor detail. Niet aan het strand, maar wel vlak bij en met een gezellig barretje en zwembad. Reem heeft de hele vakantie al problemen met z'n IPhone (wel lekker rustig, geen telefoon) en probeert dit nu op te lossen. Duurt al een uur, dus dan toch maar alleen naar het zwembad....

Morgen auto inleveren en naar Mauritius. Reem zou zeggen lekkâh! En even niet meer autorijden, ook wel lekker.

Inmiddels is er bij Reem zwembroekactie, dus toch wel samen naar het zwembad, denk ik. :-)

Barbara

'Arbua, Jamaica, oeh I wanna take you to Bermuda, Bahamas, come on pretty moma. At the Florida keys, I want to take you to Cocomo, there we'll take it slow.......'

• 10 Oktober 2013 - 14:53

Vincent:

Geweldig Remy en zijn iPhone :-) ik zie het zo voor me en inderdaad lekker rustig voor je Bar

• 10 Oktober 2013 - 15:37

Hetty:

Paradijselijk mooi! Hoe lang blijven jullie, ik zie nu alweer teksten over het vliegveld? XX het

• 10 Oktober 2013 - 16:21

Barbara:

Hoi Het,

Dat is dus het vliegtuig naar Mauritius, waar we ook nog 9 dagen blijven. 20 oktober vliegen we pas weer naar huis.

X Bar

• 10 Oktober 2013 - 20:03

Annette:

Jullie zijn lekker ijverig bezig met al die wandelingetjes.
    Ook zo maar even regen daar.
    Maar waarschijnlijk niet koud.
    Goede vlucht naar mauritius.
    Vette kussen annette

• 10 Oktober 2013 - 22:24

De BROOS:

weet je wat t mooiste is? Haal dit plaatje ff in je hoofd: we zijn uit een 5 sterren resort weggereden, je mij, Remy, bij je, en we komen aan bij een 2 sterren hotelletje.......wc is te klein om te gaan zitten met de deur dicht, de douche heeft geen stang voor de douchekop maar een houder waar de douche niet in past, een bed dat niet lekker ligt, een karaoke jankend jong en een huilende hond die begint wanneer dat vals zingende jong stopt........zegt Bar "Het kan hier ook wel een likje verf gebruiken'.......ik kan letterlijk een oud EN nieuw testament schrijven van zaken die nog ff anders konden daar.

De naar vis meurende sloopkogel van Mylie Cyrus was nog bang die toko te raken......

Maar, ik besluit mij in mijn lot te beschikken......met resultaat. Binnen het uur stelt Bar voor om de 2e nacht dan in St Denis door te brengen, ik zeg GOED BEZIG!!!! Trots op mijn meissie!

Na een onrustige nacht, jankende honden, vals zingende kut koters;

wie heeft in godes naam een karaoke set bedacht. Stel je kunt niet zingen, dan brengen wij je nu zo'n mooi apparaaT, dat versterkt dat je niet kunt zingen! Stupide, puur stupide. En dan die hond; ik beloof t, ik zweer t, dat beest begon met blaffen en Janken zodra dat kutkind stopte met vals zingen en stopte zodra dat klotejong weer begon met vals zingen, je verzint t niet, maar t is ECHT WAAR!!!

Al dit om alleen maar extra te genieten van het huidige hotel. top! Wat 1 ster extra al niet kan doen!!!