Dag 15,16 & 17. 17, 18 en 19 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 15,16 & 17. 17, 18 en 19 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 15,16 & 17. 17, 18 en 19 oktober

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

19 Oktober 2013 | Mauritius, Mauritius

Dag 15 en 16; 17 en 18 oktober en ook nog een beetje 19/10, de laatste dag

Tja, all good things come to an end, dus ook deze zalige vakantie. Vandaag is de laatste hele dag hier. Morgen is vooral veel wachten en reizen. We worden hier al rond half 10 opgehaald (eigenlijk 9:00uur, maar Reem is nu aan het kijken of dat later kan). We vliegen namelijk pas om 12:30 en het is 45 min. rijden naar het vliegveld, dus 9 uur vinden we wel erg vroeg.

Omdat we heen zijn gevlogen via la Réunion, vliegen we ook terug via Réunion en dan Charles de Gaulle en dan Schiphol. Een lange terugreis dus. Helaas is op de dag van vertrek uit NL onze vlucht van Mauritius naar Réunion ook nog eens flink vervroegd met als gevolg dat er maar liefst 7 uur wachttijd zit tussen aankomst op La Réunion en vertrek naar Charles de Gaulle. Dat is wel balen dus. Er was echter niets aan te doen, dus hebben we maar besloten dat we daar een taxi pakken naar Saint Denis (de hoofdstad) en daar nog even rond gaan kijken. Als het goed is worden onze koffers doorgelabeled naar Parijs en kunnen we dus gaan en staan waar we willlen.

Maar goed zo ver is het gelukkig nog niet, dus nog even een verslag van onze laatste dagen hier: donderdag zijn we naar Casela wildlife park geweest. Dit park ligt midden in een natuurgebied met wilde dieren (witte) tijgers, (witte) leeuwen, zebra's, gnoes, apen, vogels, noem het maar op. Je kan er ook canyoning en zipline (aan zo'n kabel naar beneden roetsjen) doen, met een safaribus het wildlife bewonderen of met een quad of segway het park door. Met een quad hebben we 4 jaar geleden wel gedaan, maar daar had ik dit keer niet zo'n zin in. Wat we wel weer gingen doen is wandelen met leeuwen! Dat vonden we de vorige keer erg gaaf. Je gaat dan met een groepje van ongeveer 10 tot 12 man een gids en een paar begeleiders en 2 leeuwen tussen de 6 en 18 maanden een stukje wandelen. Wij hadden een broer en zus mee, Zaza en Douga van 18 maanden. Tot mijn grote vreugd bleken het witte leeuwen te zijn! Wat een prachtige dieren! Ze komen helaas niet meer in het wild voor, maar bij Casela hebben ze een met succes de populatie weten uit te breiden tot 6 witte leeuwen. Keara, de leeuwin die we 4 jaar geleden mee hadden, zit nu in het fokprogramma en loopt ergens rond in het natuurgebied (dus niet meer in de grote hokken), gaaf hoor.

Douga was erg lui en ging steeds liggen. Hij was alleen vooruit te krijgen door wat kleine snacks of als 'ie het geirriteer met een rietstengel zat was (de begeleiders tikten met het rietje steeds tegen z'n achterpoten en ik denk dat dit kriebelde of zo). Zaza had wat meer zin in de wandeling. Ze hebben Zaza in een boom laten klimmen voor een stuk kip (nooit geweten dat ze zo hoog kunnen komen in een rechte stam, ze hebben achter een stok met balonnen aan gezeten en mooi voor de foto's geposeerd. Nog even met iedereen op de foto en we mochten ze aaien (maar dan wel stevig, anders denken ze dat je een irritante vlieg bent). Ze waren nat, dus ik verwachte wel een soort 'wildlucht' aan mijn handen, maar je ruikt dus helemaal niets. Na afscheid te hebben genomen van Zaza en Douga, zijn we nog even het hok in geweest bij de Cheetah's, want dat wilde Reem graag. Ook weer op de foto met ze, uiteraard. De ene was veel te actief, dus die ging niet liggen voor de foto. De andere was wat ouder en lag mooi klaar om geaaid te worden. Tijdens het aaien begon hij te grommen (tenminste dat dacht Reem :-), dus die was bijna weg), maar nee hij was lekker aan het spinnen, maar dat maakt wat meer geluid dan bij onze katers!

Nog wat leuke engelse lui ontmoet, dvd met alle foto's gekocht (is voor het goede doel, zeg maar) en weer met de taxi terug naar het hotel. De chauffeur staat gewoon de hele middag op je te wachten. Best raar.

Eenmaal terug haasten voor onze gezichtsbehandeling in de Spa. Je had een soort pakketjes en wij hebben een behandelingspakket van 4, dus allebei nog 1 facial en 1 extra massage (vrijdag). Donderdag dus de gezichtsbehandeling. Reem vond het best lekker, maar doet het waarschijnlijk nooit weer. Ik had achteraf een heerlijk schoon en zacht gezicht, maar vind dat gefriemel ook niet echt lekker.

Na de facial bij de C beach club geweest. Dat is de beachclub van het zusterresort (le Telfair) hiernaast. Erg trendy, maar niet zo gezellig als de Infinty blue van Awali (waar wij zitten).

Vrijdag hadden we om 9:00 uur gereserveerd om te gaan duiken, maar werd helaas geannuleerd. De zee omstandigheden zijn niet gunstig (slecht zicht onder water) door hoge golven. Jammer genoeg hoorden we pas van de annulering nadat we om 7 uur waren opgestaan, hadden ontbeten en naar het Water sport centrum van het Telfair met al onze spullen waren gelopen. Waarop de dame wijselijk zei dat we ook hadden kunnen bellen (terwijl ze tegen ons hadden gezegd dat wij gebeld zouden worden als het niet door ging). Maar ja, wel een hele lange dag en we lagen zo'n beetje als eerste op het strand. Alleen maar op het strand liggen, houden wij niet zo heel lang vol, dus na de lunch maar weer naar de golfbaan gegaan voor 9 holes. Wat een drama! Het ging echt heeeel slecht. En dat terwijl het van de week zo goed ging. Maar ja, toch genieten van de omgeving. In de shop hadden ze de nieuwe collectie binnen, dus er moesten weer shirts worden gekocht (vooral Reem natuurlijk). Ze hebben hier dan ook wel een hele mooie collectie golfkleding.

Dit wordt zo wel een erg lang verslag, maar denk dat het ook de laatste is die op Mauritius wordt geschreven. Vrijdagavond de laatste massage in de Spa, de golfer's massage. Lekker hoor, maar net als bij de vorige behandeling, gaf ook deze dame aan dat ik veel knopen in mijn nek en schouders heb, dus dat is wel een puntje van aandacht als ik terug ben, want dat wordt alleen maar weer erger als ik thuis weer vele uren achter de computer kruip.

Vrijdagavond is sushi-avond in huize Broos/Kwant, dus ook vanavond moest er sushi worden gegeten. Gereserveerd bij Gin'ja, één van de restaurants van het Telfair. Komen we daar aan, geen reservering bekend en hij zou ons zo weer wegsturen. Gelukkig accepteerde Reem dat niet (ik ben zo'n doos die zich gewoon laat wegsturen) en er werd alsnog wat geregeld. Wel lang moeten wachten (maar aan de bar, dus niet echt een straf), maar het was het wachten waard. Superlekker! Na het eten kregen we te horen dat de drankjes aan de bar van het huis waren voor het wachten en vervolgens krijgen we een bon met alle drankjes op de rekening. Hihi! Foutje. Hij kon er zelf ook wel om lachen. Aangepast, getekend en met de shuttle service weer naar huis (met de auto duurt het langer dan lopend over het strand, maar het regende).

Vanmorgen zouden we dus weer duiken, maar het werd weer geannuleerd. Dat vonden wij niet zo heel erg, want we hadden wel zin in een lui laatste dagje. Nou, tot dusverre lukt dat. Vanmorgen ontbijt op de kamer, nu op het strand verslagje schrijven en verder lekker helemaal niets. Ik denk dat we straks over het strand naar de C beach club lopen voor een lichte lunch en vanavond sluiten we af met een Mauritiaanse avond bij le Chateau, het sjieke restaurant van de golfclub.

Tja, en dan zit het er echt op. Het einde van weer een mooie vakantie. Jammer dat we niet hebben kunnen duiken. Reem had het er al over dat we onze golfreis (nog niet geboekt) dan maar moeten omzetten naar een duiktripje naar Bonaire of zo. Goede ideeën, die vent van mij! ;-)

In ieder geval zijn zowel la Réunion als Maritius echte aanraders. Compleet verschillend: Reunion erg europees, Mauritius Afrikaans-Indiaas, Reunion erg groen, Mauritius prachtige stranden. Als je niet kan kiezen, doe je ze 'gewoon' allebei!

Bedankt voor het meelezen met onze reis. De reacties waren weer leuk!

Barbara

• 21 Oktober 2013 - 19:23

Vincent Nijhof:

Weer een prachtig reisverslag Barbara! De overige verslagen van Remy waren natuurlijk ook heerlijk om te lezen.

• 22 Oktober 2013 - 20:02

Annette:

weer genoten van jullie verhalen .
    Welkom thuis
    Vette kussen Annette

• 23 Oktober 2013 - 20:05

Hetty:

wat fijn dat jullie genoten hebben! een goede thuisreis gewenst van ons allen hier. XX het