Dag 9 en 10, 11 en 12 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 9 en 10, 11 en 12 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 9 en 10, 11 en 12 oktober

Door: Rémy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

12 Oktober 2013 | Mauritius, Mauritius

Zo, weer eens twee in 1, goed concept van Bar.

Dag 9 was de "daaahaaaaaaag Reunion, hallloooooooo Mauritius - dag". Netjes op tijd uitgechecked uit het hotelletje in St Denis.

We waren 's-avonds wezen eten bij een italiaans restaurant, Mediterraneo, die op Tripadvisor een hele goede beoordeling kreeg. Die hebben ze terecht, wat hebben wij lekker gegeten en gedronken zeg! Vooral ik, Bar had wat minder goed gekozen, Bar had vooraf een carpaccio, o ff de deur open doen, roomservice komt wat Nespresso capsules brengen, zo ben ik weer met een ristrettootje, LEKKAH, maar die carpaccio dus, was wat alternatief; zat een bolletje venkel-mint-ijs bij, zat ook een zweem anijs doorheen, en veel citroen over teveel sla, hierdoor verdween de smaak van de carpaccio van rund en zwaardvis. Wanneer ze de overdadigheden wegschoof, was het wel lekker. Ik had vooraf salade a la caprese, mozarella met tomaat en wat dressing, heul errug LEKKÂH!!!!!

Hoofdgerecht had ik ossebuco (schrijf ik dat goed?), erg smakelijk, gecombineerd met prima risotto en tomatensaus, hmmmmm. Bar had pesto-pasta. Was erg smakelijk maar te droog, mocht wat meer olijf olie doorheen, èn het portie was "wat groot", pfffff.

Lekker wijntje er bij, uiteraard, en als nagerecht een lekker espresso en een thee voor Bar, en toen kwam 1 van die Italianen met vier flessen likeurtjes aan, kom maar door! De eerste was een drop likeurtje, mooi vol en zacht van smaak, de tweede was de limoncello, ook mooi zacht en niet zo'n afwasmiddel smaak, lekker! De derde was een aardbeien likeurtje, te zoet voor woorden, als ik er over nadenk, krijg ik weer pijn in mijn kiezen. De vierde was een anijs likeurtje, ariba, al bajo, enfrente y entrada! Lekker hoor! Lallend naar het hotelletje terug, mooi avond gehad.

De volgende ochtend zonder hooffie auw bed uit, ontbijten en de koffers gepakt om naar de luchthaven te rijden. Eerst auto inleveren, we stonden eerst bij de centrale werkplaats van Europcar, we moesten terug om de auto in te leveren waar we m hadden opgehaald. Uiteraard ook gelukt. Auto ingeleverd, en naar de incheckbalie voor de vlucht naar Mauritius, ik kan niet wachten!

Alles prima op tijd moet ik zeggen, met een twee motorig turbo propje (ATR) ff eiland hoppen, een kleine 45 minuten vliegen en touchdown.

Koffers ophalen, mooi rustig op een hele nieuwe luchthaven, wat een prachtige omgeving hebben ze gebouwd. Luchthaven uit, staat een dame ons op te wachten met bordje met de naam "Kwant" er op, mooi daar moeten we zijn. Hop de taxi in en Heritage Awali, HERE WE COME!!!

Uiteindelijk langer in de taxi gezeten dan in het vliegtuig. Aangekomen en veel was als vier jaar geleden, mooi kleurig, prettig geurig door het hele resort heen, erg prettig! Korte intro want we zijn er als eens geweest. Onderweg naar onze kamer, we hadden een sea view room geboekt, meldt ze ons dat ze ons hebben geüpgrade naar een beachview room! MOOI!! Die kamer wilden we bij het boeken al reserveren maar dat kon niet, waren volgeboekt, komen we aan, upgraden ze ons gratis naar de kamer die we eigenlijk wilden, raaaar, ik ben er blij mee, we zitten nu voor minder precies daar waar we wilden. En terecht.

Bij het intro ook wat boekjes meegekregen over de activiteiten, pas op, het gaat zo weer over eten, leest Bar dat er een één of andere chefkok uit Singapore, Eric Teo, gedurende een week de gast chefkok is bij het zuster resort naast het Awali Heritage resort, het Awali Tel Fair resort. Mogelijkheid voor diner is tm 12/10 en 12/10 is het verplicht in gala dineren. Laten we dat nou nèt niet bij ons hebben, gala kleding, dat kon echt niet meer bij de shirtjes, korte broeken en me plakkies! Gala diner op vakantie, ga soek rake jonge! Enige optie was direct diezelfde avond, Bar bellen, en ja hoor, nog plaats. Mooooi!

Het resort ligt er direct naast, de stranden van beide resorts zit geen hek ofzo tussen. Maar, je gaat er via pendelbusje naar toe. Bij de receptie word je opgehaald en voor de receptie van het andere resort afgezet. Mooi geregeld. Nou was het restaurant direct aan het strand gelegen, datzelfde strand waar onze kamer op uitkijkt. Wanneer we over het strand waren gelopen waren we er 10 minuten eerder geweest want nu reden we eerst langs het chateau restaurant (gaan we ook nog naar toe) om andere passagiers af te zetten en daarna pas naar het Heritage Tel Fair resort.

Het restaurant waar we moesten zijn heette Gin'ja en lag inderdaad helemaal aan het strand, dus dat hele resort door om er te komen, ook wel erg mooi hoor, helemaal in de jaren 20, Victoriaanse stijl, opgezet. Chique.

Wederom veel te lekker gegeten. Vooraf had ik drunken chicken roulade, "Traditional poached rolled boneless chicken leg immersed in herbal wine cold stock, marinated with spicy sweet chili." Weet je? Dan zit je zomaar ineens in een heel andere wereld, heel andere kruiden en bereidingswijze, heel smakelijk! Mooie beleving. Barbara had vooraf een rainbow salade met verse zalm, was ook erg lekker, tenminste, die twee hapjes die ik mocht proeven vond ik lekker....

Hoofdgerecht hadden we allebei hetzelfde; "Seared wagyu korean beef, Seasoned with Korean spice powder and seared on grill served with fried Kim Chi rice wrapped in spring roll skin". So de ju! Ik heb zelfs serieus overwogen dit als toetje NOG een keer te nemen. Dat vlees is zo mals, je hoefde niet eens te kauwen, het smolt op je tong en ook weer zo'n lekkere andere mix van kruiden en marinades, zalig! Uiteraard ook hier een flesje wijn er bij, top!

Terug weer met het pendelbusje en aan de bar nog even een opzakkertje afgekikt, ofzoiets. Live muziek bandje was leuk. Ken je dat? In zo'n groep dansende mensen is er 1 die altijd, negatief, opvalt, dat was dit keer een vrouw, wat een nare uitstraling, vooral vermijden dat mens, gaat ons lukken!

Zalig geslapen op een heerlijk bed en de volgende ochtend op ons gemakkie naar het ontbijtbuffet. Groots opgezet, erg vers allemaal, mensen staan de eitjes en omeletten voor je te bakken op bestelling, hmmmmm.

We hadden om 1145 een afspraak met Vanessa, de locale vertegenwoordigster van onze reisagent. Zij regelt de excursies en vertelt je alle belangrijke zaken van het hotel. We hebben wederom de lion walk geboekt, dat was vorige keer zó leuk! Aanstaande donderdag gaan we.

Ook hebben we vanmmiddag gereserveerd om volgende week vrijdagochtend te gaan duiken, ook zin in. Morgen gaan we naar de golfbaan ff alles regelen, eerst ff inkomenm et de par 3 baan en dan een andere dag 18 holes lopen, 9 voor de lunch en 9 er na, mooie wereld leven we in!

Vanmorgen hebben we ook het 1 en ander aan de was service meegegeven, er wordt hier 's-avonds toch wel verwacht dat je enigszins gekleed rond loopt. Nu hadden we allebei niet echt veel gekleeds bij ons, en wat we hadden was dermate gekreukt......en geen strijkijzer en strijkplank in de kamer. Dus maar het 1 en ander laten wassen, komt het in ieder geval schoon en veel minder gekreukt weer terug.

Verder hebben we vandaag op een strandbedje gelegen en is Bar net klaar met douchen. Ik ben nu klaar met typen en ga nu zelf ff douchen. Bar moet en zal pizza eten vanavond geloof ik, dus dat zal vast wel lukken.

Nou wordt toch de was alweer teruggebracht! De kleding is nog geen 5 uur weg geweest, rap hoor!

Groeten vanaf een zalig zonnig Mauritius!

Rémy.

• 13 Oktober 2013 - 12:51

Barbara:

Pizza is niet gelukt, maar we hebben wel lekker gegeten in het buffetrestaurant

• 13 Oktober 2013 - 13:19

Annette:

Jullie zijn gelukkig weer goed aangekomen .
    Voelde het niet een beetje als thuiskomen omdat jullie er al eens zijn geweest.
    Het eten is wel heel goed wat ik aldoor van jullie begrijp.
    Die pizza gaat vast nog wel lukken bar deze vakantie.
    Hier in nederland veel regen en wind herfst is begonnen.
    Heb weer lekker zitten lezen .
    Vette kussen Annette