Dag 13 en 14, 15 en 16 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 13 en 14, 15 en 16 oktober - Reisverslag uit Mauritius, Mauritius van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 13 en 14, 15 en 16 oktober

Door: Rémy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

18 Oktober 2013 | Mauritius, Mauritius

Het weer valt een beetje tegen, toch wel veel bewolking, temperatuur is goed, schommelt tussen de 25 en 32 graden. Niet echt strand lig weer, af en toe dan kòmt die zon door, sjoooooooonge jonge jonge jonge jonge jonge, sjooooooooooonge jonge jonge jonge, nou, nou, poeh poeh, da's heet hoor. LEKKÂH!

Afijn 15 oktober hebben we 18 holes ingepland, 9 voor de lunch en 9 na de lunch. 18 holes spelen is niet niks, dat valt vies tegen, zelfs wanneer je een buggy hebt gehuurd om naar je bal en of de volgende afslagplaats te rijden. Je kan alleen wel merken dat het "not done" is. Men is er niet op ingericht om zomaar een flight er tussen te laten vallen. Gelukkig werken ze uitermate mee en de baancommissaris is een hele vriendelijke gozer die ons precies voor een 4-bal (4 personen, dus in principe trager dan wij) liet inspringen. Alleen was er 1 flight voor ons een 2-bal die de baan door liepen vertraagde dat zelfs de 4-bal die voor ons zat en daardoor potentieel weer die 4-bal die achter ons zat. De baan commissaris nam de 4-bal achter ons mee naar een paar holes verder op zodat dzij weer vóór die lopende 2-bal flight zaten, doorstroming is weer op gang!

Lekker gespeeld de ochtend, de middag ging nog lekkerder. Vooral Bar begint op een echte pro te lijken; goede score, volgens mij heeft ze 3 of 4 holes op de echte par gespeeld, knap hoor. Gecorrigeerde par is de echte par plus wat extra slagen omdat je een handicap hebt hoger dan 0. Je krijgt dan extra slagen mee die je over de holes moet verdelen volgens de moeilijkheidsgraad per hole. Ik krijg bijvoorbeeld met handicap 40, 46 slagen extra mee over 18 holes. Dus ik krijg bij alle holes twee extra slagen en een derde extra slag bij de 10 moeilijkste holes. (18x2= 36 plus die 10 brengt je op 46 extra slagen. Dat op een par 72 baan, dus wanneer je alles op par hebt geslagen dan heb je 72 x geslagen. Wanneer ik alles op mijn par heb geslagen, dan heb ik dus 72+46 is 118 x geslagen.)

Barbara krijgt er met handicap 37 44 slagen bij. Normaal gesproken zou ik er meer mee krijgen maar omdat ik ook van de dames tee af sla, krijg ik wat minder slagen mee. Best wel complex spelletje dat golf. Maakt het wel heel leuk!

Tussen de middag lekker gerelaxed en gelunched, 's-middags de holes 10 tm 18 gelopen. Hele mooie baan, bij tijd en wijle sta je over een prachtige fairway uit te kijken met aan de horizon de Indische oceaan, ja dat is toch wel heel erg mooi. Da's weer zo'n andere leuke bijkomstigheid van golfen; het zijn bijna altijd mooie, goed onderhouden omgevingen.

's-Avonds geboekt bij het Infinity Blue restaurant, dit valt ook binnen het All inclusive pakket. Heb hier ook heel erg lekker gegeten, zelfs Barbara had deze keer goed gekozen. Vooraf hadden we rauwe tartaar, was erg lekker. Hoofdgerecht had Bar fettucini met zalm en garnalen, ze was erg onder de indruk zo lekker was het gemaakt. Ik had een groot stuk tonijn ook weer tot in de perfectie bereid; mooi gegaard en nog steeds heel mooi rood van binnen, erg goed!

Daarna nog even de bar in, weer live muziek, en slecht! Ohoooo, niet tekort hé, de bar liep dan ook redelijk snel leeg....

De volgende dag weer 9 holes gelopen, de eerste negen, wederom mooi en leuk gespeeld.

's-Avonds maar weer s het buffet restaurant in gegaan, is ook niets mis mee overigens, ik heb in menig restaurant slechter gegeten dan hier in het buffet restaurant. Ze staan ook altijd enkele gerechten gewoon pan vers voor je klaar te maken, pasta, lokale gerechten, roerbakken, barbeque, goed geregeld hoor! We wilden gisteren avond een lekkere rose bubbel er bij, dus wij 1 gekozen, blijkt die ook in het all inclusive arrangement te vallen, echt goed!

Voor morgen staat de Lion Walk op het programma en het duiken van aanstaande vrijdag is wat onzeker ivm hoge golven op zee en het daardoor ontstane slechte zicht onderwater, ik hoop dat het door gaat.

Voor nu, welterusten en tot lees!

Rémy.