Dag 6 en 7, 1 en 2 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7, 1 en 2 maart - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7, 1 en 2 maart

Door: BARAB

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

03 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Over 1 maart kan ik heel kort zijn; geluierd en gehangen.

2 maart (gisteren dus) zijn we naar Washington Slagbaai National Park geweest. Eerst even lunch (krentenbollen) en water bij de Appie kopen voor onderweg. Tegen enen waren we bij het entree van het park, in de noordelijkste puntvan het eiland. Bij de ingang krijg je direct een penning, die je aan je snorkel of masker kan bevestigen, zodat iedereen kan zien dat je hebtbetaald en overal mag duiken en snorkelen.
We kwamen dit keer niet om te duiken of snorkelen, maar gewoon om het park te verkennen met de Jeep. Alleen al zonder stops ben je twee en een half uur bezig en voor vijfen moet je het park weer uit zijn, dus voor wateractiviteiten hadden we geen tijd.

Het is een mooi park met veel zoutmeren, dus veel Flamingo's gezien, maar ook reigers, pelikanen en ibissen. Langs de kust was het ook erg mooi. Wel een erg ruige zee. Niet echt geschikt voor snorkelen, ten minste gisteren niet. Verder veel cacteëen gezien, van die hele grote en allerlei vogels en reptielen. Het grootste deel van de route was onverhard, dus veel heen en weer gehobbel en geschud, maar dar is geen probleem met het terreinwagentje. Komen we onderweg een gehurde Kia Picanto tegen met 4 man erin! Ja, dat is wel andere koek. Het viel me mee dat het wagentje al zover was gekomen. We hebben ze onderweg ingehaald, ik hoop dat ze de uitgang nog hebben gehaald....

Na ons bezoek aan het park was het alweer laat en we waren erg stoffig en toe aan een douche. Eerst weer even langs de Appie, avondeten en ontbijt gekocht en daarna door naar ons huisje. Lekker een coronaatje gedaan, boekie lezen op de iPad en daarna koken. Voor derde keer al! Moet niet veel gekker worden. Zo blijft het toch nog een klein beetje betaalbaar, want het is een onwijs duur eiland. Nederlandse prijzen+, zeg maar.

Ter compensatie gaan we binnenkort naar een heel goed Italiaans restaurant hier op het eiland. Wanneer weten we nog niet.

We liggen nu lekker in de zon en gaan aan het eindevan de middag naar Kralendijk. Winkeltjes bekijken en een leuk restaurantje opsnorren .
Morgen eindelijk onze eerste duik, ten minste als de weeromstandigheden het toestaan. Het is erg buiig en het waait hard. Even afwachten hoe het met het zicht is gesteld en met de stroming, maar ik verwacht dat we gewoon kunnen duiken bij het huisrif van Captain Don's.

Zojuist is er door de barman een cocusnoot en een ijskoud glas cola light gebracht. Het vakantiegevoel is weer compleet. :)

Groeten,

B&R

• 04 Maart 2012 - 11:29

Sabrina:

Tja, wij zijn helemaal niet jaloers! Zo'n spijt dat we niet mee zijn gegaan Geintje, geniet er lekker van. Ik hoop dat de duik morgen mooi is. G&T missen jullie hoor! Xxx Sabrina en Marco

• 04 Maart 2012 - 12:40

Het:

hoi luitjes, ff op de site van captain Dons gekeken, mooie foto's van het onderwaterleven. Mooi resort, prachtig! Geniet er maar lekker van :) XX Het

• 04 Maart 2012 - 13:03

Cor En Annette:

Wat zijn in godsnaam cacteeen.
    Of bedoelen jullie gewoon cactussen .
    Alweer een week om .
    Nog een week lekker genieten van de zon zee en mooi weer .
    Veel plezier groeten cor en annette

• 04 Maart 2012 - 14:31

Barbara & Remy Kwant & Broos:

Ik vind cacti veel leuker als meervoud van cactus, of is t kakti?