Dag 5, 29 februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 5, 29 februari - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 5, 29 februari

Door: BARAB

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

01 Maart 2012 | Nederland, Amsterdam

Zo, hoop dat ik de titel goed heb, want Reem heeft een systeem. Deze ochtend helaas allebei even gewerkt, maar er zijn slechtere locaties om te werken. Reem is even gaan douchen, dus het verslag van de dag van gisteren is voor mij.

Gisterochtend eerst een ontbijtje bij Sorobon gedaan (ons eigen brood was op). Daarna weer langs de duikschool, maar helaas weer een dichte deur. We zijn er inmiddels wel achter dat ze er niet altijd zijn, terwijl ze er wel zouden moeten zijn. Zo ook volgens de receptioniste hier. Zij raadt aan om naar hen toe te rijden. Als we dan toch moeten rijden, dan maar naar een duikschool naar keuze. Captain Don's; die had ik in Nederland al uitgezocht.

Dus op weg met de dichte Jeep. Snorkelspullen mee en op zoek naar een snorkellocatie. Kunnen we direct de duiklocaties bekijken, want er zijn er nogal wat. Zo'n 30 op het eiland zelf. Je hebt er geen boot voor nodig, gewoon vanaf de kant. Alle duiklocaties zijn met gele stenen langs de kant aangegeven, dus best makkelijk vinden. Bij iedere locatie heb je een paar parkeerplekken. De locatie die wij hadden uitgekozen was er één aan de westkant, de rustige kant. Nou ja, zo rustig was het niet. Gelukkig hadden we onze duikschoenen mee, dat was wel nodig om over de stenen en het aangespoelde koraal te lopen. Eerst met je flippers, masker en snorkel door de branding en dan pas je filppers aan. Alles aan en op (bij mij duurt dat altijd wat langer dan bij Reem) en off we go! Erg mooi onder water. Schildpadden gezien en diverse tropische vissen. Reem heeft nog iets van een aal en trompetvis gezien, maar die heb ik gemist. Het snorkelen ging heel relaxed totdat we besloten om te draaien. Tegen de stroming in. Oei! Dat is best zwaar. Maar gewoon rustig aan gedaan en zijn uiteraard weer velig aan de kant beland.

Eenmaal terug in de Jeep te moe en hongerig om nog bij de duikschool langs te gaan. Nog even snel langs de Appie en daar ook maar een broodje gegeten. We durfden de Jeep met al onze snorkelspullen erin namelijk niet achter te laten in Kralendijk. We komen daar nog wel een paar keer. Je moet hier sowieso goed nadenken over wat je doet: ga je snorkelen/duiken, neem dan zo weing mogelijk waardevolle spullen mee. Geen foto's dus, da's wel jammer. Laat je het in de auto liggen, ben je het namelijk kwijt. En ja, om het op de rotsen te laten liggen terwijl je aan het snorkelen of duiken bent, lijkt me ook niet zo handig.

Eenmaal terug bij Sorobon nog even van het namiddag zonnetje genoten en 's avonds zelf een pastaatje en salade gemaakt. Best lekker, al zeg ik het zelf.

Vandaag komen we wel erg langzaam op gang, dus het zal een dagje lanterfanten worden. Morgen waarschijnlijk naar Slagbaai National Park, in het noorden van het eiland en daarna wordt het wel eens tijd voor een duik......

Zo, nu eens kijken of Reem al gewassen en weer fris is.

• 01 Maart 2012 - 18:37

Cor En Annette:

De foto s van reem in de hangmat zijn nu goed en niet meer op zijn kop.
    Wel gaaf dat je zo van de kant af al bij een snorkelplek bent .
    Geniet elke dag van jullie verhalen.
    Leuke tips van het.
    Groeten cor en annette

• 01 Maart 2012 - 20:41

Jack:

Ik ken alleen maar een paar barretjes op dat eiland, hoop veranderd waarschijnlijk sinds 1986... C geniet ervan, leuk verhaal Bar

• 01 Maart 2012 - 23:48

Barbara & Remy Kwant & Broos:

Hallo allemaal, even voor Annette, de volgende keer als er enkele foto's verkeerd staan, wil je dan je laptop schuin houden? De site merkt dat dan en draait de foto een kwartslag, daarna nog een keer schuin houden want meestal hebben de foto's een halve draai nodig. Uiteraard niet de tweede kwartslag de andere kant op schuin houden want dan draait ie weer terug.

Dankie!

Rémy

• 02 Maart 2012 - 07:29

Gerrit:

Wat een leuke huisdieren hebben jullie ! Nieuwe kameraadjes voor G&T ?
    Trouwens ook een leuk huisje, mooie achtertuin met zwembadje. Geniet ervan!
    Groeten, Gerrit