Heimwee naar de lage landen - Reisverslag uit Cilaos, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Heimwee naar de lage landen - Reisverslag uit Cilaos, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Heimwee naar de lage landen

Door: Barbara

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

07 Oktober 2013 | Réunion, Cilaos

Dag 5, 7 oktober

Zo, vandaag schrijf ik maar even een verslagje, anders komt 'ie vol te staan met sarcastische opmerkingen van meneer Broos en daar heb ik dus geen zin in.

Vandaag naar La Roche Merveilleuse, ten minste, dat was het plan. Vanaf dat punt had je namelijk een mooi uitzicht op Cilaos. Vanmorgen eerst water ingeslagen en dat was achteraf ook hard nodig. Ik had gelezen dat je het te voet en met de auto kon bereiken, dus te voet leek mij gezien het mooie weer, een goed plan.

Bij gebrek aan een goede kaart, begon het goed; het bospaadje naar la Roche Merveilleuse gemist en zeker een kilometer omgelopen. Op zich niet zo erg, ware het niet dat 500 meter uphill was. Eindelijk bij het begin van het pad aangekomen zie ik dus dat het maar liefs nog 1,5 kilometer is en alleen maar omhoog! Oef, dat ben ik niet gewend. Reem zei nog even liefelijk dat een roltrap omhoog er niet in zit, dus vol goede moed maar verder gelopen. Na een flinke klim komen we bij een soort parkeerplaats in het bos van waaruit je te voet verder kan gaan (hadden we dat maar gedaan, maar achteraf kijk je een koe in z'n ....). Wel een mooi uitzicht, dus nog wat mooie plaatjes kunnen schieten. Vanaf dat punt nog 45 min. naar het uitkijkpunt en met mijn tempo waarschijnlijk een uur. Na weer een stukje omhoog wandelen, komen we op een kruising. Nog 40 minuten naar het uitkijkpunt of 5 minuten naar le Bleu Bassin. Le Bleu Bassin dus! Daar even gezeten en wat water gedronken. Inmiddels was het al kwart voor 1 (ruim twee uur na vertrek) en we hadden niets te eten bij ons. Zag het dus niet meer zitten om terug te lopen en nog ruim drie kwartier te klimmen. Bovendien was het uitzicht al erg mooi. Ja, noem me maar een watje, maar ik vond het wel mooi geweest.

Reem vind dat ik gemaakt ben voor liggen op het strand, maar dan zie je dit soort mooie natuur niet. Even doorbijten dus. Toch nog een beetje heimwee naar de Lage Landen :-).

Onderweg naar beneden kwamen we ook nog een vrouw tegen die rennend de berg op ging. Respect!

Beneden aangekomen (ook dit keer weer een veel kortere route het dorp in gevonden), neergeploft voor lunch en een wijntje. Reem weer Creools (la Réunion staat bekend om de goede kwaliteit van de creoolse keuken) en ik gegrilde kippepoot. Ook erg lekker. Reem had net als gisteravond bij het buffet weer een superpikant goedje erbij gekregen. Daar waag ik me niet meer aan. Nam gisteravond 1 hap en het water stroomde uit mijn ogen en ieder porie van m'n lijf. Reem vindt het nog lekker ook!

Na de lunch nog een bezoekje gebracht aan een proeverij van wijnen uit Cilaos. Niet veel mis mee, maar wij vonden eigenlijk alleen de rosé echt lekker. Nog even geinformeerd wat het kost om te laten bezorgen, maar zo lekker was de wijn ook weer niet. Gewoon 1 flesje maar meegenomen dus.

Nu bijkomen op ons balkonnetje. Het begint alweer kouder te worden. 's Morgens en overdag is het hier een heerlijk temperatuurtje, maar tegen de avond wordt het behoorlijk fris door de bewolking die uit de bergen op komt zetten.

Vanavond gereserveerd bij les Sentiers, waar we gisteren niet terecht konden omdat het vol was. Ben benieuwd. Een korte update volgt nog...

Groetjes, Barbara

I'm pickin' up good vibrations
Shes giving me excitations
Im pickin up good vibrations
Shes giving me excitations
Good, good, good, good vibrations

  • 07 Oktober 2013 - 14:48

    Barbara & Remy Kwant & Broos:

    Ik? Sarcastisch? Neuh.....was wel mooie loop zo.

  • 07 Oktober 2013 - 16:47

    Annette:

    Wat ik zo op de foto heb gezien was het echt wel een best loopje naar boven .
    En bar ik vind je geen watje hoor.
    Jullie hebben tenslotte vakantie en dan doe je lekker waar je zelf zin in hebt.
    Was weer leuk om te lezen.
    Vette kussen Annette

  • 07 Oktober 2013 - 16:56

    Hetty:

    ha,ha je moet net als de boer op de foto doen. knapzakje op de rug en vooral veeeel drinken:)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara & Remy

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 436
Totaal aantal bezoekers 31134

Voorgaande reizen:

14 Maart 2018 - 04 April 2018

Japan

17 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Hebriden & Schotland

25 Oktober 2013 - 01 November 2013

Avaya Sales Conference 2013, Anaheim, Los Angeles

03 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

La Réunion & Mauritius

25 Februari 2012 - 10 Maart 2012

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Landen bezocht: