Dag 4, 6 oktober. - Reisverslag uit Cilaos, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 4, 6 oktober. - Reisverslag uit Cilaos, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 4, 6 oktober.

Door: Rémy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

07 Oktober 2013 | Réunion, Cilaos

Vanmorgen wakker geworden, gelukkig wel ;-), met de melding op mijn aaifoon "Verificatie vereist", da's dan weer minder. Ding doet helemaal niets meer, o, ooooo.......

Eerst maar eens lekker ontbijten uitermate genietend van het uitzicht over het strand en de blauwe zee onder het genot van het gluid van de brekende golven op de rotsen van het het strand het hotel, hmmmmm, wat is dit toch een mooi plekkie.

Vandaag vertrekken we van Cilaos, ergens hoog in de bergen geloof ik. De weg er naar toe schijnt uit iets van 400 haarspelbochten te bestaan. Maar eerst eerst de koffers inpakken, opruimen en nog ff inloggen op het net om te kijken of ik mijn aaifoon vrij kan laten geven. Dat laatste is niet gelukt vanwege het tijdsverschil tussen de US helpdesk bezetting en La Reunion. Zit iets van 11 uur tusse , dus dan maar kijken of dat in het volgende hotel geregeld kan worden.

Onderweg naar het volgende hotel wilde Bar nog lang het dorpje Entre Les Deux, zo genoemd omdat het tussen twee valeien in ligt. Dat dorpje weet echt weet vakantie vieren is! GE WEL DIG!! HE LE MAAL NIETS, ECHT NIETS! Ok, het is zondag, maar om dan meteen het hele dorp weg te stoppen........we hebben één tentje op een hoek van een doorgaande weg gevonden dat open was zodat we konden lunchen. We hebben ook geleerd dat wanneer je hier het bord Centreville volgt, je nooit aankomt in het centrum maar gewoon een heel mooi rondje òm het centrum heen loopt........dusssssssss.

Afijn, dat hat maar uitgevlucht en in de auto naar Cilaos. Onderweg naar Entre Les Deuxwaren we een afslag tegengekomen die Cilaos aan gaf, teruggevonden en die afslag genomen. Staat er een waarschuwingsbordje;"bij overstroming gesloten". Wat blijkt? Gedurende de droge periode is de rivier zo'n klein stroompie dat er een bruggetje overheen gebouwd is, echter als het goed heeft doorgepiest, stroomt het bruggetje gewoon over. Daar kom je pas achter wanneer je het laatste boggie omgaat. Afijn, bij ons was het lange tijd droog dus wij konden door, anders hadden we terug gemoeten naar de hoofdweg. Toen begonnen de bochten......

De eerste haarspeld bocht was het leukst, we hadden allebei de waarschuwingsborden over het hoofd gezien; deze bocht ging haaksom naar rechts en stijl omhoog. Dus remmen, terug naar de eerste versnelling en t hellinkje opklimmen, stoertje hoor onze Clio. Een groot aantal bochten en mooie uitzichten verder vonden we ons hotel. Ook weer een plaatje, prima uitgerust, alleen is er geen restaurant voor diner, er is een leiding gesprongen waardoor er werkzaamheden zijn. Ze kunnen alleen ontbijt en lunch verzorgen.

Dus wij bij receptie gevraagd waar we zouden kunnen eten, de aanrader zijn we naar toe gegaan, best wel ff stiefelen, kaartje mee, godesgruwelijk donker af wnt oe, maar gevonden en helaas, geen plaats meer vanavond. Ok dan naar de tweede keus, Le Cottage, niet te kort wat een duisternis, op het moment dat we terug willen gaan komt er iemand naar boven gelopen, even een kort steenkolen frans gesprek waar het restaurant was, niet gevonden, dan maar via een leuk meertje terug. Hé! Dat is het tweede restaurant wat we zochten, mooi, ja, mooi dicht ja, donders. Ok, hoe lopen we terug. Vlakbij ons hotel een ander restaurantje gezien, gaan we daar wel naar toe. Onderweg komen we een ander restaurantje tegel Le Marlan ofzo. Lopend buffet, zag er prima uit en je blijft nog s in beweging ook. Flesje wijn er bij. Ik afrekenen, was 65 euro, ik stoer uit te tellen, dix, vingt, tot en met soixante, soixante cinq en ik gaf vier euro fooi, ja, dat spreek ik dus niet uit, daar was ze echt te lelijk voor.

Wij terug naar het hotel lopen, set for antother hour's march, zijn we zomaar ineens binnen 10 minuten lopen weer bij het hotel! We snappen er nu nog niets van.

Best vroeg in het hotel, jantjes koud op de kamer, vroeg gaan slapen, vroeg weer op.

Vandaag gaan we naar een mooi uitkijkpunt lopen en nog een wandeling doen en naar een wijnhuis.

Tot morgen!

Gegroet,

Rémy.

I'm pickin' up good vibrations
Shes giving me excitations
Im pickin up good vibrations
Good, good, good, good vibrations

• 07 Oktober 2013 - 09:33

Annette:

Het is altijd net of je een beetje met jullie mee bent op vakantie.
    Jullie blijven toch altijd nieuwe dingen ontdekken.
    Het is er niet echt goedkoop begrijp ik .
    Vette kussen Annette

• 07 Oktober 2013 - 15:00

Barbara & Remy Kwant & Broos:

Hoi Annet,
    Goedkoop is het inderdaad niet, maar als je de wat eenvoudigere creoolse restaurants pakt, is het prima te doen. En lekker!
    X Barbara

• 07 Oktober 2013 - 17:08

Hetty:

ga vooral door met die leuke verhalen, ik zit met een grote grijns te lachen om jullie belevenissen XX