Dag 1 en 2, 3&4 oktober, heenreis en eerste dag - Reisverslag uit Boucan Canot, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 1 en 2, 3&4 oktober, heenreis en eerste dag - Reisverslag uit Boucan Canot, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 1 en 2, 3&4 oktober, heenreis en eerste dag

Door: Rémy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

05 Oktober 2013 | Réunion, Boucan Canot


Planning was om 1315 weg te rijden, dit werd 1330, valt mee. Voor zover we nu kunnen beoordelen zijn we niets belangrijks vergeten.

In 30 minuten vanuit huis op lang parkeren P3, in een ruim kwartier daarna op Schiphol, ingechecked voor de vlucht van 1645 naar Parijs Charles De Gaulle. Schrijf ik dat goed? Hierna noem ik t gewoon CdG.

Afijn, we konden de koffers nier doorlabellen naar Reunion. Dus na een vluchtje van 45 minuten de koffers opgehaald en toen uitzoeken waar we moesten inchecken, terminal 2A was het. Takkejantje, wat een eind lopen, ik ben er nu zeker van; CdG is voor passagiers geen handige of logistiek logische luchthaven, volgens mij gold hier "vorm vóór functie".
Inchecken voor de vlucht naar La Reunion was tot 1845, 1830 zette ik de koffers op de band....net op tijd en dan te horen krijgen dat er geen stoelen naast elkaar meer zijn, beetje jammer, maar we zien wel, misschien kunnen we ruilen van plaatsen na de start ofzo.

Vervolgens aan boord gegaan van een Boeing 777-300ER, die is ook groot hoor! Ik zat op rij 40 in het midden van het toestel, Barbara schuin achter mij op rij 41, toch wel dicht bij elkaar, ik zat alleen niet aan het gangpad, terwijl erg wel erg weinig beenruimte was. Zo groot als dat toestel is, zo vol hebben ze m met stoelen gezet. Vraagt die kerel die wel aan het gangpad zit of ik met zijn vrouw wil ruilen van plaats, dat is wel een gangpad plekkie; graag dus. Ondertussen is Bar er achter dat de man naast haar aan het gangpad alleen reist en best wel met mij van plek wil ruilen, hee handig! Dus verhuizing twee plek drie, Bar en ik naast elkaar.

Komt er 5 minuten voor vertrek een dametje op me afaarom ik op haar plekkie zit.....ik naar die gast, welke stoel had jij, rij 42, dopey, dit is 41, dus ik naar die man die achter me zit, welke stoel heeft u.? Uitermate Duits als ie was deed ie net of hij me niet snapte, knurft. Maar, ik moet zeggen, doortastend optreden van de stewardess en die dame kreeg een ander plaatsje, waarschijnlijk waar die Duitser had gezeten. Mooi geregeld zo, off off off we go!

Voor het eerst beelden tijdens de start op het schermpje vanaf een camera, ik denk het neuswiel, leuk om te zien, jammer dat het al donker was. Neuswiel- en baanverlichting kwamen daardoor wel beter tot hun recht.

Ik ben er ook achter dat wanneer je de zittingen van de stoelen over een rij of 30 twee centimeter inkort, je nog een extra rij stoelen kwijt kunt. De zittingen van de stoelen waren te kort, dus heel de vlucht te weinig steun voor je benen, dat is irritant! Zelfs voor die korte pootjes van Barbara waren de zittingen te kort. Air Austral economy class lange vlucht, niet doen, iets meer betalen voor economy comfort ofzo. Moet ik straks voor de terugvlucht nog maar ff regelen, ik wil dit niet nog een keer, wat valt 11 uur vliegen dan tegen zeg!

Onderweg een klein beetje gehobbel wat men turbulentie noemde gehad, viel reuze mee. Een werkelijk voorbeeldige landig, je voelde de wielen de grond niet eens raken, ik zou bijna mee gaan klappen.

Koffers ophalen, laat het ruim in is snel er uit, onze twee koffers zaten bij de eerste vijf, da's mooi gaan! Nu de uitgang opzoeken. Rap er uit, het is een franse provincie, dus geen douane ofzo, best makkelijk. Staan we in de hal staat er een mannetje ons op te wachten met een bordje van onze reisorganisatie en "Kwant" er op, ook weer makkelijk dit, niet op gerekend. Vouchers voor de hotels, hij is meegelopen naar het autoverhuurbedrijf en toen was het dankjewel en misschien tot ziens!

Auto opgehaald, Renault Twingo diesel, 5 deurs, ruim zat, niet zo snel, maar doet t prima. Goede routebeschrijving ontvangen van die meneer, reden er redelijk foutloos op aan, maar 1 x hoeven keren.

Mooi hotel, direct aan het strand, echt een Remy ding. Goed gedaan meissie! Lekker gesetteld, tukkie gedaan, gedouched, tandjes gepoetst, geschoren. Ik schrijf dit nu op het terras van de bar van het hotel, onder het genot van een coronaatje, bar d'r gezelschap. In afwachting van een late lunch.

Vandaag een dag van acclimatiseren, je ritme vinden en verder nix, morgen maar eens op onderzoek uit.

Dat was dag 1, de reisdag en dag 2 de eerste dag op La Reunion.

Groeten!

Barbara & Remy

  • 05 Oktober 2013 - 10:46

    Annette:

    Hee reem en bar wat een lekker verhaal om te lezen .
    zie het ook echt voor me hoe dat is gegaan in het vliegtuig.
    Kijk nu al weer uit naar jullie volgende verhaal.
    Veel plezier.
    Dit keer geen ford mustang maar een stoer twingootje.
    Vette kussen Annette

  • 05 Oktober 2013 - 14:02

    Jack:

    Hey hapsnurker, wat een verhaal maak je ervan.. Ik heb altijd last van te korte stoelen, geen beenruimte en zo, hoor je mij klagen...?
    JAAA dus..

  • 05 Oktober 2013 - 14:13

    Vincent:

    Leuk verhaal van jullie. Vooral van de vliegtuig perikelen. Heel herkenbaar. Ik kijk uit naar de vervolg verhalen. Mauritius is een interessant eiland. Neem vooral de catamaran naar een heel speciaal eiland voor de kust:
    Ile aux Cerfs! Een ervaring om nooit meer te vergeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara & Remy

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 474
Totaal aantal bezoekers 31207

Voorgaande reizen:

14 Maart 2018 - 04 April 2018

Japan

17 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Hebriden & Schotland

25 Oktober 2013 - 01 November 2013

Avaya Sales Conference 2013, Anaheim, Los Angeles

03 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

La Réunion & Mauritius

25 Februari 2012 - 10 Maart 2012

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Landen bezocht: