Dag 3, 5 oktober. - Reisverslag uit Boucan Canot, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu Dag 3, 5 oktober. - Reisverslag uit Boucan Canot, Réunion van Barbara & Remy Kwant & Broos - WaarBenJij.nu

Dag 3, 5 oktober.

Door: Rémy

Blijf op de hoogte en volg Barbara & Remy

05 Oktober 2013 | Réunion, Boucan Canot

Zo, vanmorgen eerst maar eens lekker uitgeslapen, amper op tijd voor het ontbijt, hebben we lekker in het zonnetje kunnen eten. Goed verzorgd ontbijt. Voor het eerst dat er een apparaat staat waar je zelf je eitje in kan koken, erg lekker!

Na het ontbijt nog erg veel moeite moeten doen om internetverbinding te krijgen hier. Het is gewoon gratis, maar je krijgt een login en wachtwoord op een papiertje bij de receptie. Volgens mij printen ze 's-morgens een stapeltje uit om uit te delen, maar die werkten geen van allen, wat een geklooi is het dan toch ook. Afijn uiteindelijk is het allemaal gelukt.

Na het internet debakel zijn we in de auto gestapt naar St. Paul's. Leuk plaatsje, vriendelijke mensen, ff rondje gelopen, ik was een petje vergeten mee te nemen dus ik een claque gekocht, schrijf je dat zo? Geen flauw idee eigenlijk, vind het wel een mooi woord, claque, zo'n plat petje wat ouwe mannetjes wel s dragen. Bar een zonnehoed erbij voor € 4,00, ook blij. Bar blijkt geen nettere schoenen te hebben meegenomen en in dit hotel is er voor het diner een dress code, geen slippers of iets dergelijks en 's-avonds een lange broek voor de heren, gekleed ter tafel dus. Gekloot. Ik wil me plakkies aan. Vanavond dan maar lekker ff t stadje in om te eten. Kan ik in ieder geval mijn plakkies aan.

T was best warm met dat zonnetje op mijn dak dus ik was blij met mijn petje. Ff ijsje eten, nou ja, ijsje, zeg maar ijs. Ik wilde twee bolletjes, drong niet echt door dat een bolletje € 3.50 is en dat dat dan ongeveer halve liter bollen zijn..... Best veul ijs dan dus. Bar wilde ook twee bolletjes maar bedacht zich onmiddelijk bij het zien van mijn ijs.

Lekker in een stadsparkje ons ijs gegeten, in de schaduw, wachtend op het openen van de winkels voor Barbara d'r schoenenjacht. Hier zijn veel winkels tussen de middag gesloten.

Afijn, daar wilde ik niet naar toe, je snapt t al, Barbara dus op schoenen jacht........nu is La Reunion HET eiland waar een overschot aan vrouwen is, ik geloof 3 vrouwen per mannelijke inwoner. En àl die gleufdieren willen schoenen, en àl die schoenenzaken regelen dat, de jantjes hé, is dat nou echt nodig? Zó veel schoenenzaken hé! Gelukkig stelt mijn meissie me nooit teleur, in de tweede zaak geslaagd, goesso meissie, trots op je.

Al zittend op een stoepie van de etalage van de tweede schoenenzaak het Reunionse volk aan mij voorbij zien trekken. Komt er een man met een vrouw langs gelopen, waar ziet die Broos nou naar te kijken, holadijeje holadijo, naar een olifant die schoenen gaat ijken, holadijeje holadijo...... (Ken je m nog Jolanda?) Geef die vrouw een paar klompen wil je? Niet te kort, ik denk dat zij op la Reunion de Bugles maakt, then you take a BIG MAMA, and she makes the Bugles.....

Afijn na t schoenen shoppen best wel trek in n broodje, die haal je hier bij de familie van die lingo presentator, Boulanger, de Boulangerie dus, lekker broodje, niks mis mee. Terug gelopen naar de auto en terug naar het hotel.

In het hotel aangekomen, zwembroek aan en t zwembad in. Het zwembad is hier in twee delen rondom het hotel gebouwd, tussen deel 1 en 2 moet je nog ff klûnen. Leuk gedaan, veel kamers op de begane grond stappen daardoor vanaf hun terrasje zó het zwembad in, ook leuk. Wij zouden er in kunnen springen vanaf 1 hoog, maar heb nog een hele vakantie voor de boeg, maar niet doen dus.......aan het einde van de vakantie is t misschien een idee, geheid dat je een andere stoel krijgt met een gebroken poot of rug, nah, toch maar niet....

Daarna lekker in het zonnetje gelegen op een ligbed. Aanhet strand. Coronaatje er bij (krengen zijn hier € 8,00 per flesje, moest m gvd nog zelf halen ook, VAST NIET dat ik de flesjes heb teruggebracht, die ruimen ze voor dat geld zelf maar op). In NL betaal je volgens mij € 10,00 voor 6 flesjes. Wat ken t skielen, t is vakaansie, toch?

Bar ligt nu ff in het bubbelbad terwijl ik dit typ, ze gaat zich nu aankleden, ik loop ff naar de receptie om dit te uploaden en dan gaan we eten, d'r zit n monster in mijn buik....

Nou doei allemaal, eet smakelijk en tot het volgende verslag.

Barbara & Rémy.

I'm pickin' up good vibrations
Shes giving me excitations
Im pickin up good vibrations
Shes giving me excitations
Good, good, good, good vibrations

  • 05 Oktober 2013 - 18:07

    Harry:

    Ik zie het helemaal voor me : klakkie op je kop en plakkies aan je voeten en dan serieus zeggen dat je gereserveerd hebt voor het diner:))

  • 05 Oktober 2013 - 21:41

    Annette:

    Wat zit ik weer te genieten van jullie verhaal.
    Hadden ze wel leuke schoenen in bar der maat?
    plakkies zijn dat je teenslippers.
    En je hebt gelijk voor dat geld voor een biertje mogen ze zelf het fust wel ophalen.
    Ik ben benieuwd naar bar haar schoenen.
    Vette kus Annette

  • 06 Oktober 2013 - 09:02

    Jack:

    Plakkie, kakkie wat een gebakkie bende toch..
    Dat zijn mooie prijzen voor een biertje vriend, misshien een watertje in plaats?!
    Waardeloos dat je het dan OOK nog ZELF moet halen zeg... Heb je daar nu vakantie voor..?!
    Ben oook heeeeel erg benieuwd naar Bar der schoenen... Ofbo nie..

  • 07 Oktober 2013 - 17:03

    Hetty:

    big :)) xx

  • 10 Oktober 2013 - 14:42

    Vincent:

    Haha gleufdieren zeg ik ook altijd! Leuk verhaal trouwens.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Barbara & Remy

Actief sinds 24 Feb. 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 31206

Voorgaande reizen:

14 Maart 2018 - 04 April 2018

Japan

17 Juni 2016 - 30 Juni 2016

Hebriden & Schotland

25 Oktober 2013 - 01 November 2013

Avaya Sales Conference 2013, Anaheim, Los Angeles

03 Oktober 2013 - 21 Oktober 2013

La Réunion & Mauritius

25 Februari 2012 - 10 Maart 2012

BARAB in Bonaire, LEKKÂH

Landen bezocht: